D&H safe &sound

_Runaway_

Trådstartare
Någon? Jag var på Falsterbo och frågade D&H-återförsäljaren om de hade något bra foder för fångponnys. Hon rekommenderade dels Safe&Sound, som man med fördel kunde ge större mängder av, då det innehåller mycket fibrer och är som ett stråfoder. Det var ett av deras fångvänliga foder. Sen sa hon att Leisure Nuts också var fångvänligt, men att det var ett mer koncentrerat foder som man gav lite mindre av. Men det skulle tyfligen funka lika bra.
Funderar på att gå över från Krafft till D&H för att få ett havrefritt och i övrigt bra fångfoder till pållen. Men skulle gärna höra lite åsikter och uppfattningar om dessa fångväniga fodersorter från dom! Ni som har fånghästar och ger dodson&horrell, funkar det? och vad kostar fodret?
 
Sv: D&H safe &sound

Runt 200kr säcken för båda sorterna. De har även kommit med ett ännu bättre foder som heter Kvickbeet även det 200kr säcken.

Det man skall tänka på är att om man räknar foderstater så ska man räkna om deras siffror för de stämmer inte med vårt svenska räknevis. Det skall varje ÅF veta och upplysa om.

Jag har provat alla tre sorterna både till fånghäst och icke fånghäst och jag är lika nöjd med alla tre. Mycket fint välsmakande och välluktande foder.
 
Sv: D&H safe &sound

Okej! Låter ju bra. Jo jag har också funderat på det där med analysvärdena. Står 8%protein på safe&sounden, vad blir det översatt? :confused:
 
Sv: D&H safe &sound

SMRP 72.25 MJ 7.2 översatt.

I vinter blir det Leisure mix och eller troligen enbart KvickBeeten + soja för vår del, (inte fånghäst, dock korsförlamningskänslig). Har en säck S&S men jag har märkt att min häst är känslig mot lusern och blir stel av det så jag tänkte nu prova helt lusernfritt, vilket dessa andra två är.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ger nu Dodson & Horrell Mare and Youngstock mix till min åring. En kollega på jobbet proppsar för att jag ska gå över till Krafft Groov...
Svar
3
· Visningar
951
Senast: EHME
·
N
Foder & Strö Jag funderar lite på vad jag ska ge för kraftfoder till mitt fullblod som hade korsförlamning i höstas. Hon behöver mycket mat för att...
Svar
18
· Visningar
1 541
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Ponnyn MÅSTE få upp hullet nu, helst genast :crazy: Hur ska jag göra? Idag står han på 75 MJ och 450gram smrp. En D-ponny, snart 20...
Svar
6
· Visningar
971
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Nu behöver jag lite hjälp från er foderkunniga här på buke. Jag har en D-ponnyvalack hemma, nitton år. Han är helt frisk och tränas runt...
Svar
9
· Visningar
807
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp