Cytostatika hund

Nu har vi haft 2 behandlingar - de passerade i princip obemärkta (i alla fall för hunden ;-) )

Hon var lite illamående efter den första behandlingen och lite lös i magen - det var under 1 dag - annars har hon varit pigg och glad. Hon gick upp i vikt 900 gram mellan den första och den andra behandlingen (väger 14kg) - nu får jag minska maten.

Jag tycker det är väl använda pengar (försäkringspengar är slut, vi fick betala ur egen ficka) - jag känner mig trygg, är inte rädd för att hon plötsligt ska få inre blödning. Efter avslutad behandling kommer vi att kontrollera hennes lever med ultraljud - vid första metastas kommer hon att få somna in (denna cancer är lömsk - den spricker, hunden förblöder, jag förlorade en hund på detta sätt, det var ingen vacker död).

Om en vecka den tredje behandling. Hoppas den går lika bra.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 537
Senast: fixi
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 448
Senast: Viva
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 002
Senast: Liran
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 740
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?