Cypern el Kanarieöarna i okt?

keilir

Trådstartare
Vi är på G att boka resa i början av oktober. Funderar på Cypern (Fig three bay låter mest lockande) eller Kanarieöarna och då känns nog Grancanaria mest lockande.
Det är jag och sambon och vår knappt 3 åring. All inclusive eller ej, jag vet inte, har hört att det är dyrt att äta på Cypern? Grancanaria är väl ungefär som här hemma tror jag?
Har ni några tips?
 
Sv: Cypern el Kanarieöarna i okt?

Hej!

Jag skulle säga attt det beror på vad ni är ute efter.

Jag hade nog oavsett åkt till Gran Canaria, Cypern har inte gjort ett så bra intryck på mig senast jag var där.

Cypern hade jag tagit all inclusive, vi var där förra sommaren och hittade 1 enda ställe med vettig mat. Gran Canaria däremot brukar man kunna hitta vettig mat på.

/Lavinia, nog lite partisk efter att spenderat minst 1 vecka varje år under uppväxten på någon Kanarieö.
 
Sv: Cypern el Kanarieöarna i okt?

Maten pa Cypern beror helt pa var man ar. Jag ar inte sa hemma pa turistorterna da jag bara varit pa dem som hastigast, men bodde ett tag i Larnaca och dar finns hur mycket 'vettig' mat som helst. Det ar dock inte tillagt for turister utan mer autentiskt Cypriotiskt.
 
Sv: Cypern el Kanarieöarna i okt?

Kan rekommendera Sunwing Sandy Bay Beach, jättebra mat på All Inclusive. Fräsch och god mat.

Gillar även Gran Canaria.
 
Sv: Cypern el Kanarieöarna i okt?

Får jag låna tråden lite och fråga om någon har varit på kanarieön La Gomera? Funderar på att åka dit i vinter, men det verkar svårt att hitta info om det!
 
Sv: Cypern el Kanarieöarna i okt?

Vi är på G att boka resa i början av oktober. Funderar på Cypern (Fig three bay låter mest lockande) eller Kanarieöarna och då känns nog Grancanaria mest lockande.
Det är jag och sambon och vår knappt 3 åring. All inclusive eller ej, jag vet inte, har hört att det är dyrt att äta på Cypern? Grancanaria är väl ungefär som här hemma tror jag?
Har ni några tips?

Vi åker till Cypern (Fig Tre Bay/Protaras) i oktober och var där förra oktober också (älgjaktsstarten när ridverksamheten ligger nere ett par veckor).

Aldrig att jag skulle välja All-Inclusive (förtar hela semestern om man är det minsta intresserad av mat och vin). Gott utbud av restauranger i området. Barnmenyer av bra kvalitet. God kvalitet på flera, bättre än vad jag tycker Mallorca/Gran Canaria har erbjudit.

Fast nu ska jag säga att jag aldrig skulle välja All-Inclusive någonstans. Det jag har sett (vi bor ofta på All-Inclusive hotell utan att boka All-Inclusive) är skrämmande.
 
Sv: Cypern el Kanarieöarna i okt?

Kan rekommendera Sunwing Sandy Bay Beach, jättebra mat på All Inclusive. Fräsch och god mat.

Gillar även Gran Canaria.

Fast Sunwing Sandy Bay är svindyrt, när vi kollat. Säkert bra (har varit där på gratisvistelse 1 natt). Konkurrentens resorthotell i Protaras, liknande standard, var 20.000 billigare för vår familj under samma tid.
 
Sv: Cypern el Kanarieöarna i okt?

Och som sista inlägg. Reser man sent i oktober är Cypern en större väderrisk än Gran Canaria.
 
Sv: Cypern el Kanarieöarna i okt?

Fast Sunwing Sandy Bay är svindyrt, när vi kollat. Säkert bra (har varit där på gratisvistelse 1 natt). Konkurrentens resorthotell i Protaras, liknande standard, var 20.000 billigare för vår familj under samma tid.

Så kan det säkert vara, men jag var positivt överraskad över hur bra det faktiskt var. (Då har jag provat ganska många ställen runt Medelhavet med liknande förutsättningar).
 
Sv: Cypern el Kanarieöarna i okt?

Får jag låna tråden lite och fråga om någon har varit på kanarieön La Gomera? Funderar på att åka dit i vinter, men det verkar svårt att hitta info om det!

Bara varit där på en dagstur när jag var på Teneriffe.
La Gomera är en grön ö, inte så många badstränder, men desto mer natur att se.
 
Sv: Cypern el Kanarieöarna i okt?

Så kan det säkert vara, men jag var positivt överraskad över hur bra det faktiskt var. (Då har jag provat ganska många ställen runt Medelhavet med liknande förutsättningar).

Det tror jag är rätt. Jag känner en familj som har åkt dit många gånger och är helnöjda.
Vi blev bara negativt överraskade av prisbilden för vår familj och valde därför att boka konkurrenten istället. Och det var också bra.

(Vi har bott många gånger på andra Sunwing Resort och är nöjda.)
 

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 192
Senast: sjoberga
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 471
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp