Enya
Trådstartare
Nu har jag funderat en hel del, men itne blivit så mycket klokare som vanligt! Eric och Isaac har en trehjuling vardera. Ungarna är rätt små för sina resp. åldrar så det har tagit tid innan de har lärt sig cykla på dem pga att de helt enkelt varit för korta för cyklarna. Nu kan båda cykla på sina trehjulingar, men jag funderar på att köpa vars en 12 tums cykel med stödhjul. Som beskrivning för en sån cykel står det två år och Isaac blir 4 i september och Eric blev 5 i februari. Tror ni att i alal fall Eric kan ha en 16 tums UTAN stödhjul??? Han är 96 cm lång och Isaac är 92 cm. Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra, såg en 12 tums i går med stödhjul och den är ju rätt liten, men å andra sidan, visst är Eric också liten.....
Det lättaste vore kanske att prova sig fram men den möjligheten har jag itne då jag inte känner nån med sånna cyklar.
I bvc boken står också att vid 5 år kan ett barn cykla utan stödhjul, har väl med motoriken å göra. Och den borde det ju itne vara nåt fel på trots att han är stor som en 3 åring?
Någon med tips?
Jag vill ju itne lägga ut pengar på en för liten cykel elelr en för stor och jag vill itne att min stackars pojke ska slå ihjäl sig
Det lättaste vore kanske att prova sig fram men den möjligheten har jag itne då jag inte känner nån med sånna cyklar.
I bvc boken står också att vid 5 år kan ett barn cykla utan stödhjul, har väl med motoriken å göra. Och den borde det ju itne vara nåt fel på trots att han är stor som en 3 åring?
Någon med tips?
Jag vill ju itne lägga ut pengar på en för liten cykel elelr en för stor och jag vill itne att min stackars pojke ska slå ihjäl sig