Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu kom inte hela texten med såg jag..Jag letar runt efter en smidig cykelkorg att ha hunden i men jag tycker att allting verkar så ostabilt. Maxvikten brukar ligga på 6-8 kg och min hund väger 7, vad händer då när man sätter hunden i korgen, välter
Jag letar runt efter en smidig cykelkorg att ha hunden i men jag tycker att allting verkar så ostabilt. Maxvikten brukar ligga på 6-8 kg och min hund väger 7, vad händer då när man sätter hunden i korgen, välter
Jo självklart att man inte kan ställa cykeln och gå därifrån, men det känns som den lätt tippar? Typ när man stannar vid övergångsställ osv.. Eller är jag knäpp?Du måste ju hålla i cykeln, annat välter den oavsett om du har korg fram eller bak och vikten på hunden. Jag brukade cykla mycket med korg där fram (flätad korg för hund som man bara kunde hänga på och av vid behov) när jag studerade och ej hade bil. Funkade bra både med hanen på cirka 8,2 kg och tiken på 6 kg (korgen klarade av 7 kg enligt beskrivningen).
Brukade även ha mycket grejer i korgen när jag handlade, gick utmärkt det med. Men var också noga med att hänga av korgen och ha den ståendes inne om det regnade, annars suger grenarna åt sig vatten och det sliter snabbt på korgen.
Meningen är väl att du ska cykla med hunden, inte låta den sitta där ensam?
På lokala butiken har jag sett speciella korgar för hund, de har galler på.
Vår sitter i vanliga, de kan komandot stanna så då stannar de. Bara träna
Rubs i korg, cyklen står i lutning därför välter den inte + att han sitter still.
Cyklar jag ensam med båda åker de i denna
sitter fatspända i selarna så de inte kan råka ramla ur.
Borde väl inte tippa lättare än när man har en massa matvaror i korgen? Har aldrig kört med hund, men har haft fullastad cykel utan att tippa så det lär inte vara ett problem.Jo självklart att man inte kan ställa cykeln och gå därifrån, men det känns som den lätt tippar? Typ när man stannar vid övergångsställ osv.. Eller är jag knäpp?
Om det är en sån flätad korg man tar av, sitter den inte ostabilt då? Jag tänker att den måste vara fastskruvas för annars åker den bara omkring.
Jag satte sele på hunden som var för ung för att springa bredvid och därför måste åka korg.@Kakis Taaack. Har ju en vanlig korg men där vågar jag inte sätta smådjuren, den har ju inget lock