Cykelhängare till nätvägg i källaren

Sjalen

Trådstartare
Finns det? Jag håller på att bli galen på min mans alla cyklar på balkongen för jag vill ju ha just en fin balkong. Han går glatt med på att ha dem i vårt källarförråd eftersom han bara använder en som vardagscykel och säger att det finns krokar att hänga dem i framhjulen och rakt ner med. På så vis skulle de få plats. Det är bara det att källarförrådet ju inte har någon fast vägg utan typiskt nät (om än i starkare material än hönsnät så vikten skulle funka).

Hur kan man lösa detta? På Biltema hittar vi inget och på Jula har de visserligen bra väggkrokar på cykelavdelningen men bara till fasta väggar. Jag handlar gärna på internet från resten av Europa men vet inte om jag sett så många "svenska" källarförråd utomlands så jag tror mer på att lösningen finns här hemma. Eller?

Sv: Cykelhängare till nätvägg i källaren

Bike tower kanske skulle fungera?
minoura-bike-tower-stand-med.jpg

Borde inte S-krokar kunna funka?

8871259242526.jpg

En bra järnhandel borde kunna hjälpa dig att hitta en storlek som passar!

Bike tower kanske skulle fungera?

Åååh! :cool:

Grejen är den att vi helst hade hängt dem i framhjulet och rakt ner eftersom förrådet även behövs till andra saker. Skulle vi lyckas slänga mer (vilket vi redan gjort vid flytten hit nyligen) så löser det sig ändå för då kan man ju bara ställa in cyklarna på golvet. Problemet är utrymmet.

Kan ju hänga upp den i taket?

Ja jag hittade Blidsberg när jag googlade men det känns inte som om vi kan borra och greja i taket i förrådsdelen som ligger i huset mitt emot vårt. Det blir en sådan jättegrej för tre cyklar i en hyresfastighet. Vet inte ens vad det är för tak. Det ser mest ut som gipsplattor faktiskt.

Kan något sånt här funka kanske? :) De är stora nog att haka i ett framhjul iallafall. Då de egentligen är till för att hänga över vanliga dörrar kan det, beroende på storleken på rutorna i nätet, kanske blir en gnutta ostabilt dock

Generate.ashx
Generate.ashx

Kan något sånt här funka kanske? :) De är stora nog att haka i ett framhjul iallafall. Då de egentligen är till för att hänga över vanliga dörrar kan det, beroende på storleken på rutorna i nätet, kanske blir en gnutta ostabilt dock

Är de från Lagerhaus som bilden säger? :cool:

Det verkar faktiskt som en av de bättre idéerna. Speciellt om man hänger dem lågt nog för bakhjulet att stå på golvet och kanske lindar det i något för att inte skrapa märken i hjulet.

Just dom på bilden som jag har erfarenhet av är från Lagerhaus, även om jag tror att det finns samma på många fler ställen :) Hänger stabilt på smala garderobsdörrar gör dem iallafall tycker jag

Har sett en liknande variant som är kraftigare, klädda med typ armerad trädgårdsslang. De är avsedda för att man ska kunna hänga på en sulky på en transport som saknar fasta fästen, man häktar i dem i "byglarna" på undersidan av baklämmen. Borde ju funka ypperligt för cykelupphängning i nät kan jag tycka. Kan kolla var stallkompisen fått tag i sina.

/Keb

Just dom på bilden som jag har erfarenhet av är från Lagerhaus, även om jag tror att det finns samma på många fler ställen :) Hänger stabilt på smala garderobsdörrar gör dem iallafall tycker jag

De hängde stabilt på källarnätet också! Tackar!!! :bow: :bow: :bow:

Härligt att höra, roligt att vara till hjälp för en gångs skull :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka