CWD - Mässing?

F

Fjäril

Jag funderar på att köpa en cwd brösta och tillhörande träns, men är det mässing spännen på dessa eller är de silver?

:bow:

Sv: CWD - Mässing?

Jag har bara sett CWD produkter med silverspännen, och jag tror bara det finns med det. Men är inte säker.

Det är vanligast med silverspännen.

Jag har dock mässing på min CWD brösta så det finns både och.

Jag har också mässing på min, så det finns ja, men den är inte alls rolig, typ helt mörk i färgen och hur man än putsar blir det inte som mässingsspännen brukar va, ser mer ut som någon antik look på dem. Trist, så med facit i han hade jag hellre haft silverspännen.

Pollan: Hur är de på din? (kanske min som är ett måndagsex)

Jag gillar min jätte mkt.
Min är så mörk jag ville ha den. (den har bara mörknat lite efter putsningar)
Mässing spännena är också fina. Jag har dock putsat mina spännen med never-dull.

Men jag är jätte nöjd med min.

Ja jag är jättenöjd med min också, förutom spännena som är typ bruna (menade att spännena va mörka i färgen, jag är nöjd med färgen på lädret, det är också precis som jag vill ha det) och inte gulaktiga och blanka som det brukar vara på mässingsspännen.

Jag får väll prova att putsa spännena med never -dull, och hoppas på att de blir fina då :)

Senast ändrad:

Aha okej. Jo men jag visste det. För jag köpte mitt i tyskland för typ 6 år sedan när det inte gick att få tag i i sverige :D

Svea08_ : Ja det är typ för att det är så starkt och massa giftiga saker där i (:

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund tål tyvärr inte nickel. Halsband och koppel har jag hittat med mässingspännen (mässing innehåller inte nickel). Dessvärre...
Svar
8
· Visningar
934
Senast: ufot
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Det är dags att börja fundera på en julklapp till min tränare. De senaste åren har jag fyllt på hennes schabrakförråd...
Svar
8
· Visningar
733
Senast: Tilly_85
·
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 935
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka