CUSTOM Travsulky

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare travemma
  • Startdatum Startdatum
T

travemma

Vad tycker ni om Customs sulkisar? Är de bra ?
Håller de, är de slitstarka?
Jag ska ev köpa en sådan . Eller rekomenderar ni något annat märke? Vad är vettiga priser? Är det något särskilt som jag ska titta extra noga på?
Alla åsikter motages tacksamt!
Hälsningar Emma.

Är inte frågan ställd ungefär som jag ska köpa en SAAB är de bra och prisvärda??? :eek: :D

Det beror ju på vad du tänkt för modell och om det är en ny eller begagnad sulky du tänkt dig, menar jag...

Jag har 2 st. Custom och en Jerald-sulky . En sprillans QH MULTIFLEX som kostade nästan 20 000, men det skulle ju bli dyrare att köpa 3 st. sulkys till 3 hästar. Den gamla Customsulkyn är en gammal traditionell som köptes begagnad för 4000 kr för 4 år sen. (Bara jag kan prova den nya på största hästen och se om den funkar så ska jag försöka sälja den vidare) Och min lilla Jerald (minsta modellen) köptes ny 1998 och har funkat bra den också...

Köper man en begagnad sulky ska man ju kolla på eventuella skador, och om sulkyn verkar skev och så. Svetsskarvarna ska man också hålla uppsikt över även om jag inte hört något märke som brakat ihop av normalt slitage förutom de gamla Fortuna.

/// Ghost

Jag hade tänkt köpa en tävlingssulky....Men har ingen aning om vilket märke som är bäst eller så...Jag känner bara till ett märke och det är Nissevagnen!Nån som ´har hört talas om den? Annars är jag tacksam för lite råd!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen bestämde jag mig för att helst inte logga in här på ett tag, och särskilt inte skriva något här på några månader. Detta då...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: Luff
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
684
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama