Cuper 1068

boccia

Trådstartare
Har kikat runt lite på hingstar (igen, och jag är inte ens 100% på att hon ska betäckas.... ;)) till mitt xx-sto, och denna gång har jag fastnat lite för Cuper 1068. Någon som har erfarenhet av avkommor till honom? På hemsidan har han iaf några avkommor som verkar se trevliga ut, men finns det fler?

*nyfiken*

Sv: Cuper 1068

Jag tog en avkomma -06 mamman e.Feliciano-xx, han ar mycket snygg och ror sig MYCKET bra, loshoppningen kan man inte heller klaga pa, kan saga att jag angrar att jag salde honom :( Jag tror det ar en mycket bra hingst och jag skulle GARNA anvanda honom igen!

Kul. Hur har den hästen utvecklats? Temperament?

Eftersom mitt sto bara är 3 år så har jag ju ingen aning om vad hon kommer att ge, och tanken med avkomman är isf att sälja direkt den är avvand (sen om jag lyckas hålla fast vid den planen återstår att se ;))
Jag har även kikat lite på hans son faktiskt, får se ifall jag försöker komma iväg och se den live på bruks.

Han har mycket trevligt temperament men dock hoppade han ur hagen anda till han ble kastrerad haha:angel::banana:

Kan inte svara på din fråga tyvär men vi väntar på en Cuper-bebis :)
Har ett sto betäckt med honom och vi fick upp ögonen på honom när vi såg hur bra hans första årgång gick på 3-års!
Ska bli väldigt spännande att se vad de blir!

Spännande! :)
När är fölisen beräknad? Hinner jag se bilder innan det är dags att betäcka min pålla (planen är att hon ska gå 3-årstestet innan)

Magic: Hoppförmågan var et alltså inget fel på? Låter lovande (och jag hoppas givetvis på ett stoföl, nackdelen är att det isf kommer bli ännu större risk att jag behåller avkomman :angel:)

början på juni tror jag det är :)
Vill också ha ett stoföl, såklart ;) från den andra märren också tack när jag ändå är igång o önskar :)

Jag har ingen avkomma efter Cuper, men det står en häst i vårat stall född -06 e honom. (ue. Helwan.)
mamman till 06an är speciell i temperamentet, stressig och lite "korkad" om man kan säga så, och ganska jobbig att ha o göra med.
Och 06an, är rent ut sagt HEMSK.
Jag ogillar stoets temperament, det är uthärdligt, men 06an är odräglig.
Det är ingen smart eller förståndig häst alls, inte bara "vanlig unghäst-korkad" utan verkligen... ja... usch, jag gillar iaf inte den hästen.
Dock är hon otroligt vacker att se på, men det är allt.

Hoppförmågan ok som jag förstått, hon var med i en 2-års bedömning inför ngn auktion, men kom inte med, men fick ändå rättså fina utlåtanden

Men som sagt, otrevligare temperament på häst får man leta efter.
Om detta beror enbart på stoet kan jag inte svara på, men unghästen är definitivt många steg värre än mamman.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar