Har du kollat om den ettåriga mark-och miljöjuridiken i Umeå skulle passa för dig? Jag tror att den räknas som "annan lämplig utbildning" eller vad det står i annonserna.jag skulle vilja bli lantmätare nämligen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du kollat om den ettåriga mark-och miljöjuridiken i Umeå skulle passa för dig? Jag tror att den räknas som "annan lämplig utbildning" eller vad det står i annonserna.jag skulle vilja bli lantmätare nämligen
Syntes inga summor än. Det kommer väl när allt är klart.
Hade varit kul att ha lite koll.
Räknade på deras räknare, då skulle jag betala 2388 kr i månaden.
Men det stod att det nog inte stämde.
Jag hittar inte den, kan du länka?Har du kollat om den ettåriga mark-och miljöjuridiken i Umeå skulle passa för dig? Jag tror att den räknas som "annan lämplig utbildning" eller vad det står i annonserna.
Är du säker på det? Låter väldigt kort i mina ögon, jag har vänner som jobbar som lantmätare och de har gått civilingenjör med inriktning lantmätare, det är 5 års utbildning. Har svårt att se att någon med ett års utbildning kan konkurrera om de tjänsterna?Har du kollat om den ettåriga mark-och miljöjuridiken i Umeå skulle passa för dig? Jag tror att den räknas som "annan lämplig utbildning" eller vad det står i annonserna.
Lantmätarprogrammet är 3 år har jag sett.Är du säker på det? Låter väldigt kort i mina ögon, jag har vänner som jobbar som lantmätare och de har gått civilingenjör med inriktning lantmätare, det är 5 års utbildning. Har svårt att se att någon med ett års utbildning kan konkurrera om de tjänsterna?
Det hänger på när man tog lånen. De senaste systemen är annutitetslån, dvs ens inkomst spelar ingen roll, utan det är avbetalningstiden. Men har man väldigt låg inkomst kan man få det nedsatt en period.Det låter mycket. Jag har alltid betalat max en tusenlapp i månaden och jag gissar att vi har liknande inkomst av tjänst.
Det hänger på när man tog lånen. De senaste systemen är annutitetslån, dvs ens inkomst spelar ingen roll, utan det är avbetalningstiden. Men har man väldigt låg inkomst kan man få det nedsatt en period.
Ska betala i 20 fucking år till Har dock planer på att betala av allt i ett svep inom närmare tiden…
Jag med. Har legat mellan 600-700 kr i mån för mig. Tog lån 2004-2006 och sen för utlandsstudier i 3-4 månader.Det låter mycket. Jag har alltid betalat max en tusenlapp i månaden och jag gissar att vi har liknande inkomst av tjänst.
Funderar på att avvakta med det tills jag är är hundfri, även om det dröjer ett bra tag tills dess. Behöver anpassa mitt boende så mycket efter hunden annars.Viss ska du köpa bostad? Då hade jag hellre lagt in pengarna i kontantinsatsen!
Låter mycket! Jag betalar 900:-, jobbar heltid med OK inkomst. Har ändå en kvarts miljon i lånJag betalar 1 400 kr i månaden, har låg inkomst då jag jobbar deltid normalt sett.
Jag har 420k i lån.Låter mycket! Jag betalar 900:-, jobbar heltid med OK inkomst. Har ändå en kvarts miljon i lån
https://www.umu.se/utbildning/program/magisterprogram-med-inriktning-mot-mark--och-miljorattJag hittar inte den, kan du länka?
Men den där ettåriga utbildningen kräver en kandidatutbildning som behörighet, dvs totalt 4 år. Det är mer rimligthttps://www.umu.se/utbildning/program/magisterprogram-med-inriktning-mot-mark--och-miljoratt
Jag har tidigare sett den stå nämnd som möjligt alternativ i platsannonser, men LM har övergått till någon mer öppen formulering. Femåriga utbildningarna och Juristlinje med inriktning fastighetsrätt är nog det som LM först väljer om det finns, men det är väl fortfarande bristyrke. @VLMF
Jo, men jag vet ju att @Hippocampus har hyfsat mycket tidigare studier, bara inte säker på ämnena...Men den där ettåriga utbildningen kräver en kandidatutbildning som behörighet, dvs totalt 4 år. Det är mer rimligt