Crown Arwen

F

FestivalQueen

Hej! Var hos sadelutprovaren igår och fick rådet att köpa en Crown Arwen åt min häst men då den är ganska dyr ca 14000 kr så skulle jag vilja höra lite åsikter om den. Både bra och dåliga!

Sv: Crown Arwen

Är väl vad man minst får betala för en sadel av bra kvalitet som är ny, kan ju hitta begagnade billigare. Men jag provade en Crown, vet dock inte om det är den modellen just, men bara älskade den sadeln. Satt jättebra på hästen och urskön att rida i! Men gick bara att få i svart och brun färg så blev en Butet istället, opps:angel:

Men tror att det skall vara en bra sadel!

14 000 är inte speciellt mycket för en ny sadel! passar den hästen så är det mer än värt det att köpa just en sådan. för och nackdelar finns med alla sadlar men i slutänden är det hästen som bestämmer vad som passar oavsett pris eller färg på sadeln.

Det är ganska dyrt för mig just nu då jag är mammaledig. Självklart ska han få den sadel som ligger bäst på honom. Jag vill ha åsikter om sadeln inte priset. Vill ju inte riskera att köpa en dålig sadel speciellt inte nu när ekomomin är lite ansträngd ett år framöver.

jag hoppar en häst som har crown Patriot och jag tycker den är superskön trots att jag gillar väldigt flat sadlar, något hög i bakvalvet men väldigt bra läder och känns som en soffa:D har dock ej ridit i arwen men den är väl iaf kanske lik i lädret om inte annat.:p

Ok. Tack för ditt svar Fnurre, det låter lovande!:bump:

Jag hade en crown till min häst då jag fick honom som en sadelprovare provade ut till mig med, nu minns jag tyvärr inte exakt märket men en crown var de iaf, faltback. Jag tyckte den var bekväm att rida i och att man kom nära hästen vilket jag gillade, sen tyckte jag den var lite lite hård att sitta i men i övrigt en bekväm bra sadel =)

Puttar lite till..:angel:
Börjar tro att det är ett ovanligt märke? Dom sa att Crown var ett av de största märkena? Inga fler som har en Crown?:(

Jag har två, men har haft 4 totalt :D

Har en Crown Regal dressyr, en äldre. Jätteskön sadel som fungerar jättebra även nu när den är såpass gammal (den är från -93).

Har även en Crown Jessica dressyr, den är rätt ny och jag köpte den obetydligt begagnad till mindre än halva nypriset! Jätteskön sadel som är jättebra att rida i. Lädret är bra kvalitet på Crown och det är trevliga sadlar med lagom djupt säte, lagom stora stöd osv. tycker jag.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
238
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
475
Senast: Fetaost
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka