• Avel
  • Trådstartare Trådstartare misterhultspyret
  • Startdatum Startdatum
M

misterhultspyret

hej tänkte höra om någon här inne har någon bra länk till information om rasen criollo? :bow:
hur många finns i sverige?

Sv: Criollo

Vet inte hur många det finns, men älskar rasen, jag har flera st. möten med olika om året, samt att min "skolhäst" (Den jag lär mig rida på)är en Criollo :love:

Om du såg damsadelreportagen i Hästfocus med mig så rider jag honom där.

moderator informerar...
OM information om rasen först ges HÄR är det okej att ge ett länktips så att man kan fördjupa sig! (enligt forumreglerna) Så alltså, svara HÄR först, så får tråden finnas kvar... ;)

Jag har stött på ett gäng av dem här i Tyskland och de är trevliga hästar! Tyvärr tycker jag att de är extremt fula så jag skulle aldrig välja en sån själv som ridhäst.

alazzi skrev:
Jag har stött på ett gäng av dem här i Tyskland och de är trevliga hästar! Tyvärr tycker jag att de är extremt fula så jag skulle aldrig välja en sån själv som ridhäst.

Generellt? Det finns ju massor av olika typer! Raser i rasen sas.

:p

Jag träffar en regelbundet som är...som en dröm. Högbent,, högrest, brun med helstrumpor runt om och bläs. han är vacker som en saga.

:love:

Sen har jag en bekant i Italien som har en, han ser ut som en ardenner... :D

Sen känner jag en som har en jag först trodde var en Quarter.

Så..typerna varierar verkligen.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 291
Senast: Äpplet.
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring

Hästrelaterat

Tillbaka