Cremellohingstar

Sv: Cremellohingstar

Det du har är i smoky cream vilket är dubbelgul med svart grundfärg.
Perlino är dubbelgul med brun grundfärg medan
cremello är dubbelgul med fux grundfärg.
Jag skulle hålla hårt i er guldklimp, smokey cream växer inte på träd :d

Lite synd att vår svenska översättning på de här färgerna är (rent ut sagt) pissedålig.. dubbelgul....
 
Sv: Cremellohingstar

Russavelföreningen diskuterar ett förslag att välkomna dubbelgula russ, regeln är kvar sedan gammalt tillbaka till tiden då man trodde att de var albinos med hög dödlighet som resultat och varit så sedan dess, men nu vet vi bättre än så och varför då inte godkänna färgen. På den nordsvenska sidan är de mer tvär fortfarande tyvärr.

Funderar på om det är stor risk att det blir färgavel av det hela om man godkänner fler färger inom till exempel russ och nsv? Att exteriör och lynne lite glöms bort i färgyran. Bara en tanke :)
 
Sv: Cremellohingstar

Funderar på om det är stor risk att det blir färgavel av det hela om man godkänner fler färger inom till exempel russ och nsv?
Det ena utesluter inte det andra. Det funkar ju i andra raser. Ingen vill ha mentalt kassa hästar som inte är användbara.
 
Sv: Cremellohingstar

Det du har är i smoky cream vilket är dubbelgul med svart grundfärg.
Perlino är dubbelgul med brun grundfärg medan
cremello är dubbelgul med fux grundfärg.
Jag skulle hålla hårt i er guldklimp, smokey cream växer inte på träd :d

Lite synd att vår svenska översättning på de här färgerna är (rent ut sagt) pissedålig.. dubbelgul....

Han stanna hos oss. Jag vet vad den heter på Engelska på svenska kallas det rökvit.
Eller BEC som det stå i hans pass.
 
Sv: Cremellohingstar

Det du har är i smoky cream vilket är dubbelgul med svart grundfärg.
Perlino är dubbelgul med brun grundfärg medan
cremello är dubbelgul med fux grundfärg.
Jag skulle hålla hårt i er guldklimp, smokey cream växer inte på träd :d

Lite synd att vår svenska översättning på de här färgerna är (rent ut sagt) pissedålig.. dubbelgul....

Förhoppningsvis kan vi mer om våra färger än så, för mig är det bara ett uttryck för just färger som uppkommer med två gula hästar ;)

Det jag kan reta livet ur mig på att bork används i så stor utsträckning, speciellt inom kbl travar-kretsen *s*
 
Sv: Cremellohingstar

Funderar på om det är stor risk att det blir färgavel av det hela om man godkänner fler färger inom till exempel russ och nsv? Att exteriör och lynne lite glöms bort i färgyran. Bara en tanke :)

Kanske det skulle gynna rasen? Eller åtminstone nsv som sedan länge är hotad pga sin smala avelsbas. Russen kan jag inte se att de har tagit skada av skäck och tigrerade färgen. Just de tigrerade godkänns redan med lägre krav på exteriör, +1 poäng för färgen.

Russen är och kommer alltid vara en barn/ungdomsponny, tror inte att de skulle lida ont av lite mer färg :)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 768
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 292
Senast: Puffindog
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
563
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp