Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har sett att det finns en del shettishingstar som är cremello, men hur är det med övriga ponnyraser? Finns det några godkända cremello där?
Russen har väl sin regel av tradition och ohämmad ovana? Samma regel har för övrigt också nordsvenskarna men det har inte hindrat ett dubbelgult sto från att stambokföras. Då tycker jag new forestarnas regel mer svårsmält. Russens och nordsvenskarnas är ju ändå förhållningsvis lätt att följa.Jag tror att dubbelgult är bannlyst hos russen - fråga mig bara inte varför, för jag tycker det är irrationellt att godkänna anlaget i enkel uppsättning men inte i dubbel.
Kan inte tänka mig att det finns någon NF, eftersom inte ens isabellhingstar kan godkännas där - oerhört märklig regel.
Oj, haha. Läste snabbt när jag svarade och såg inte ordet ponny. My bad!
Gulbruna och gulsvarta är ok men inte isabeller. Det har gått, därav de exempel du har men inga nya hingstar med isabellfärg. Moderrasen har bestämt!Men det finns ju flera exempel på godkända isabeller och andra gula inom NF?
Både i Sverige (Fredriksbergs Dizney, Dimmans Eros, Vernons Cliqot, Leedes Boy mm) och i rasens hemland (Merrie Marmalade).
valvis: vilken trevlig kille! Är han perlino då, om han har svart grundfärg?
Och hur ser man skillnaden?
Snygg! Vad har han för stam?
Russen har väl sin regel av tradition och ohämmad ovana? Samma regel har för övrigt också nordsvenskarna men det har inte hindrat ett dubbelgult sto från att stambokföras. Då tycker jag new forestarnas regel mer svårsmält. Russens och nordsvenskarnas är ju ändå förhållningsvis lätt att följa.