Oj så många frågor
. Det blir väl tjockt med formsydd, ullbyxa och sen ett par jeans över det. Vet att vissa gör så, men det blir i mina ögon otroligt otympligt. Vill man ha en ullbyxa under vanliga byxor skulle jag nog rekommendera en tunnare variant typ sloomb underwoolies. De läcker dock lättare än disanas som är mycket tjockare.
Har man ett större barn tror jag det är bättre med ett par hela ullbyxor istället för vanliga byxor, och sen bara ha det och formsydd. Dessa tex
http://www.babyrino.se/manymonths-wool-longies-1
Det har även kommit en variant från poops där man knäpper i ett ilägg. Det verkar himla smidigt för att få en nättare blöja, men har inte provat dem.
http://www.babyrino.se/poopsullblojbyxa-1
@Bluefish Jag tro inte jag tvättade mina hampa separat i början. Dock tror jag mest man behöver vara extra försiktig om man har typ pockets med syntetmaterial. Naturblöjorna verkar tåla mycket innan de blir igensatta.
@leia Jag fick med precis hem fyra blueberry basix. De var himla fina och vi har kört på dem igår och idag (vi ec-ar mycket
så det kan räcka med en två blöjor på en dag om man har tur). Har sen tidigare en swaddlebee som är föregångaren till blueberry och de är väldigt nätta. Nu är dessa något stora till min tjej på längden, var dock rädd att M skulle bli för små, men hon har iaf att växa i. Lätta att boosta med extra ilägg om man skulle behöva.
@turbofling jag har en bumgenious pocket. Hade fler innan men sålde dem för jag aldrig gillade dem helt. De passade bra först när största storleken passade, annars blev de så vansinnigt bylsiga. Jag avskyr microfeber.. De läckte alltid för mig, eller hade jag inte tvättat dem tillräckligt många gånger... Sålde av alla utom en, den packar jag med ett microfiber och ett hampa så funkar den till natten. Tycker dock de är himla breda i grenen.
De blöjor som fines här, eller passerat huset är:
Pockets: Charlie banana, muksut, bumgenious, alvehamn
AIO: muksut, swaddlebee, blueberry basix, imse vimse, grovia one, totsbots, bambooty easydry
AI2: g-diaper, grovia hybrid
Formsydda: sloomb obf, alvehamn hampa dag, alvehamn bambu dag, totsbots bamboozle
Skal: totsbots stretchywrap
Ullbyxor: babyidea/manymonths, disana, sloomb underwoolies, muksut
Har provat en del
kanske glömt någon