Vi är ju några stycken som en längre tid har pratat om att starta en svensk sida för svenska Arabiska Fullblod med Crabbet-linjer. Jag har "spånat" lite på senaste tiden och hoppas att Birgitta kan åta sig det tunga jobbet med uppbyggnaden av sidan? Snälla?!
Ja, jag kan göra grunden och givetvis mer därtill. Det bör tilläggas att allt material ska vara skrivet på engelska, detta för att vi vill marknadsföra oss även utomlands!! Dessutom bör vi inte nyttja gratis-servrar, usch vad jag ogillar all reklam o 'popups'!! Tipset jag fick av dig Anne (din server) kostar mellan 24-54:-/mån, tror jag det var?.. beroende av utrymme och antal besökare.
Min ide´ är att vi kanske ska ta ut en (låg, runt 50:-) medlemsavgift för att täcka upp utgifterna för hemsidan. På så sätt kan vi också ha ett medlemsregister med adresser, mail-adresser och tel.nr. till varandra, som bara medlemmarna kommer åt givetvis.
Inte helt fel med en medl-avgift, men kan vara svårt att genomföra (att få medlemmar menar jag). Och hur fixar man ett register som endast medlemmar kommer åt? Sånt har jag ingen aning om..tyvärr!
På denna hemsida skulle man kunna ha info om uppfödare, hästar (både "rena" araber och partbreds) med den info som varje hästägare själv väljer att dela med sig av. Några förslag är: bilder, stam, avkommor, tävlingsmeriter m.m. Givetvis ska vi även ha med massor med länkar till sidor med Crabbet-besläktade hästar!
Yes!! Så är det ju tänkt... samt till salu, mm och ett forum!?
Detta är som sagt bara vad
jag har funderat på. Vad tycker
ni? Har ni några bättre eller andra förslag?
/Anne