Covid-19 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev glad när kommunerna skulle stänga ner ALLT...tills jag insåg att det FORTFARANDE (!!!) inte gäller "elit"-idrott.
VARFÖR ska det göras skillnad på folksamlingar och kroppskontakt när det gäller lägre divisioner och högre spel? Fabriker stänger ner och folk förlorar inkomst. HUR kan det vara så VÄLDIGT MYCKET MER viktigt att få spela sport man får lön för?
Jag fattar verkligen inte.

Ge elitspelarna andra uppgifter. T ex som avlastning inom sjukvården eller andra samhällsviktiga verksamheter. De skulle behövas där!

Blev glad när kommunerna skulle stänga ner ALLT...tills jag insåg att det FORTFARANDE (!!!) inte gäller "elit"-idrott.
VARFÖR ska det göras skillnad på folksamlingar och kroppskontakt när det gäller lägre divisioner och högre spel? Fabriker stänger ner och folk förlorar inkomst. HUR kan det vara så VÄLDIGT MYCKET MER viktigt att få spela sport man får lön för?

Ge elitspelarna andra uppgifter. T ex som avlastning inom sjukvården eller andra samhällsviktiga verksamheter. De skulle behövas där!
Det är väl inga fabriker som stängs ner enbart för att stoppa smittspridningen?

Elitidrottare får lön har jag förstått det som. Det är skillnaden.

Inte för att vara sån, men det är en enorm belastning att lära upp helt okunnig personal inom nya områden, tex sjukvård!

Jag håller med i teorin. Det som fick mig att förstå det komplexa i elitidrottandet är hur enormt många, både människor, företag och orterna dessa idrottande människor drar runt genom att åka lite skidor, spela lite fotboll osv. Det är sponsorkontrakt som skulle brytas och ge viten, rättigheter av sändningar som folk betalar för att få se osv osv.

Jag hörde en intervju kring diskussionerna om tour de ski. Det är ju enormt med jobb som ligger bakom en sån tävling, för 7-8 mindre ställen i alperna. Att försöka rodda om, ställa in ger enorma kedjereaktioner. Jag har uppfattat att de flesta idrotter åtminstone försöker att göra det så säkert som möjligt och att där det går flytta, ställa in, korta ned osv.

Sen har jag absolut svårt för de som bara ser sig och sitt och jag hoppas att de sjuka lönesummor som finns inom tex fotbollen ses över för jag anser det galet att klubbar ska gå under pga spelares orimliga löner när de nu inte får några publikintäkter. Det borde anpassas.

Hos oss är det mesta stängt sedan i måndags natt och likförbannat kördes det en pay and jump under helgen. Idiotbeslut verkar vara ett globalt problem 🤐🤬😔

Här söker fabriker arbetar. Har jobbat övertid varje lördag sedan sista i november.

Kl 21.28 landar ett plan på Arlanda. Kommer från London. Kan ha med sig nya smittan.
Inlommande flyg till Malagas flygplats idag....
Screenshot_20201220-211505_Samsung Internet.webp

Med tanke på hur snabbt Holland, Belgien, Italien och Irland reagerade på virusmutationen får man hoppas att övriga länder på fastlandet hakar på och stänger gränsen till UK. Annars faller ju allt som ett korthus när folk hittar andra sätt att ta sig över vattnet och in i Europa.

Kl 21.28 landar ett plan på Arlanda. Kommer från London. Kan ha med sig nya smittan.
Hur hade du löst det då? Istället för att fatta beslut i morgon, hur hade du gjort?
Jag läste att EU i dag har haft ett extrainkallat videomöte länderna emellan om den här virusstammen. Det går kanske inte fort nog för dig?

Med tanke på hur snabbt Holland, Belgien, Italien och Irland reagerade på virusmutationen får man hoppas att övriga länder på fastlandet hakar på och stänger gränsen till UK. Annars faller ju allt som ett korthus när folk hittar andra sätt att ta sig över vattnet och in i Europa.
Dom kan ta sig under vattnet också

Finns nog många plan på väg till olika länder från London nu. Hittade ett som är på väg till Madrid, flyger alldeles strax in över spanska fastlandet. Tyvärr är det nog inget större hopp om att stoppa den nya varianten men visst kan man försöka dämpa hastigheten i alla fall.

Finns nog många plan på väg till olika länder från London nu. Hittade ett som är på väg till Madrid, flyger alldeles strax in över spanska fastlandet. Tyvärr är det nog inget större hopp om att stoppa den nya varianten men visst kan man försöka dämpa hastigheten i alla fall.
Okej. Apocalypsen är igång då. Kommer ochså fler nya smittor.

Hos oss är det mesta stängt sedan i måndags natt och likförbannat kördes det en pay and jump under helgen. Idiotbeslut verkar vara ett globalt problem 🤐🤬😔
Är du rädd att det smittar den vägen ? känns nära osannolikt, mkt troligare att det smittar på alla idrottstävlingar som tillåts, med alla funktionärer som behövs och står tätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka