Det här med skolan är knepigt. Vi har salstentor fortfarande för att kursledaren bedömer att det visst är säkert. Jag själv tvivlar starkt på om 1,5 meter räcker när man sitter i samma rum i upp till 7,5 timme. Och folk stannar inte hemma om de har symptom om det är en tenta. En tenta är en för stor grejj så om man inte verkligen har ett positivt provsvar för covid-19 så går man. Jag vet att det är så för att jag har flera bekanta som var på senaste tentan med huvudvärk och lite andra småsymptom som kan vara nåt, eller absolut ingenting. Lärarna verkar inte fatta detta. De verkar ha glömt helt hur det är att vara student tyvärr.
Och inte ens jag som tillhör riskgrupp kan klandra de som går på tentan med huvudvärk. För det är en tenta. Är man inte döende så går man, för man har inte tid och hålla på och tentaplugga stup i kvarten för att sedan inte gå på tentan bara för att man har lite huvudvärk. Och ska man hårddra det så skulle jag aldrig fått göra en tenta. Det går aldrig en vecka mellan mina huvudvärkar, som man ju egentligen ska vänta. Det är en biverkning på en medicin jag äter, men ska man hårddra det så kan det ju just den dagen vara covid-19 egentligen...