Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kanske ska fråga om något är viktigt för en person istället för att förutsätta det?Det blir lite fel ingång när du förutsätter något som inte stämmer, jag har då aldrig sagt att det var viktigt.Jag trodde det var viktigt för dig då du frågade i minst två inlägg om just det. Antagligen är det det du menar med att analysera men det var så att jag trodde, snarare.
Jag menade inte att ditt inlägg var oviktigt, jag frågade varför du tyckte att just om de skriker och ropar till varandra var viktigt.
Inte heller har jag sagt att jag ogillar ditt inlägg så varför ska jag hoppa över det? Kanske är det en analys från din sida?
Ica här i byn är ovanligt stor sätt till hur många invånare vi har, de har också generösa öppettider och har i mitt tycke verkligen försökt sitt yttersta för att underlätta med utlämning, utkörning, info om när det är minst folk och nu även fixat så att det ska gå att hämta ut paket utan att gå in i butiken.
Trots det är det precis knökfullt med folk 16.15 varje vardag. När jag handlar efter 20 på kvällen är det inte en jävel där.
Det är mycket på Buke som knappast är viktigt, många av dina poster är helt oviktiga liksom mina, ditt inlägg jag citerar är högst oviktigt det också . Om du inte giller något inlägg så hoppa över det istället för att försöka analysera
Jag frågade för jag undrade då det kändes som en mycket udda händelse som beskrevs som vardagsmat, men viktigt för mig, knappast.
Så du har problem med en familj, eller är det vanligt att det hojtas om oliver?Eftersom jag är den som skrev inlägget. Ja, det hojtas en hel del om oliver och annat, och sedan springs det fram och tillbaka och visas upp och får tillsägelse att gå och hämta något annat. Men ffa så är det hela familjen som är på plats i affären, fyra, fem, sex personer från samma familj som går omkring och vad gäller barnen springer, istället för att en vuxen person handlar och den andra vuxna väntar utanför med barnen.
jag vet att det finns en funktion som visar när det brukar vara mer/mindre folk i butikerna. men har de en som visar i realtid? Dvs när jag står utanför butiken och funderar på om jag ska gå in eller inte?Google har den funktionen.
En bit på vägen, om man har facebook. Men om tillräckligt många ändrar sig så riskerar det att vara trångt på en "grön" tid som man kan ha planerat in. Vidtar de några faktiska åtgärder de tider som det är rött? Typ ber folk vänta utanför?Här har de lokala större Ica-butikerna börjat publicera på facebook (veckovis) hur kundflödet ser ut i butikerna, för att åtminstone visa hur det brukar se ut. Och bara de senaste veckorna så ser man skillnad, en viss utsmetning av kundflödet. Jag kan bara tolka det som att kunderna åtminstone i någon mån fattar vinken.
Här är ett exempel (andra veckan det publicerades)
Visa bifogad fil 60964
Så du har problem med en familj, eller är det vanligt att det hojtas om oliver?
Eller finns det verkligen så många fyrbarnsfamiljer att du stöter på dem för jämnan? Och vad jag antar är ganska små barn.
Det låter helt galet att genomföra Vasaloppet, Utomhus träning i grupp kan vara ok så länge man har lite avstånd. Det känns dock som vi har råd att vara mycket försiktiga om ett par månader är förhoppningsvis riskgrupperna på god väg att vara vaccinerade och vi kan börja ana slutet av coronan.Riksidrottförbundet vill ha lättnader så att 15-17 åringar ska kunna träna i grupp utomhus.
Sedan vill de också att motionslopp tillåts.
Det första, att 15-17 åringar får träna med varandra utomhus tycker jag borde vara tillåtet. Både ur hälsosynpunkt och att ledarna kan styra upp till mer coronasäker umgänge.
Men motionsloppen tycker jag inte att man ska tillåta. Förbundet tänker ju på de stora loppen som är i behov av att loppen genomförs ex Vasaloppet, Lindingöloppet, Göteborgsvarvet, Vätternrundan.
Visst att det är utomhus och deltagarna är utspridda. Men smittorisken vid logistik, mat, nummerlappsutdelningar och den ökade rörligheten för att delta tycker jag är för stor. De små lokala motionsloppen där var och en kan bo, äta och byta om hemma kan jag däremot förstå argumentet. Men det är ju inte dem förbundet tänker på i första hand.
Det låter helt galet att genomföra Vasaloppet, Utomhus träning i grupp kan vara ok så länge man har lite avstånd. Det känns dock som vi har råd att vara mycket försiktiga om ett par månader är förhoppningsvis riskgrupperna på god väg att vara vaccinerade och vi kan börja ana slutet av coronan.
En webkamerabild från stormarknadens parkeringsplats hade varit rätt pandemivänligt praktiskt, för den som undrar om man ska åka och handla nu - eller se'n.
Om den är placerad så långt bort att man bara kan se antalet bilar, men inte identifiera människor tror jag inte det är så tillståndskomplicerat.En sån har Ullared, sedan långt innan pandemin. Vet att vi kikade på den när en kompis drog med mig dit för ett par år sedan. Borde ju inte alls vara så svårt att sätta upp (möjligtvis att det hänger på tillstånd, men Ullared har ju uppenbarligen fått ett i alla fall)