Ville inte starta ny tråd, så frågar här och hoppas det passar in. Jag har börjat titta på möjligheterna att testa mig för antikroppar mot Covid-19. Jag bor tyvärr i Skåne, så finns ingen möjlighet genom vården, utan det får bli något av de privata alternativen.
Bakgrunden är att jag är kroniskt sjuk sedan tidigare och även har autoimmun sjukdom och brukar bli sämre på vintern. Den här vintern blev dock värre än nånsin, och under lång tid hade jag också envis torrhosta + diverse andra symptom som jag inte brukar ha. Först nu när jag äntligen börjar bli lite bättre, dvs nära en funktionsnivå som är normal för mig, så har jag börjat fundera på om jag kanske hade Covid-19. Min man reser mycket i jobbet, och var mer eller mindre ständigt runt om i Europa, inkl Italien under månaderna då Covid fick fäste i Europa. Min son arbetar i butik med massor av kontakt med människor. Mannnen inte varit sjuk med symptom, sonen varit sjuk men inte allvarligt. Ingen av oss har en aning om ifall vi haft viruset.
Min fråga är om det är lönt att ta de antikroppstester som vissa apotek m fl säljer? Stick i fingret-varianten. Har sett att det även talas om t-cellsimmunitet? Någon kunnig som kan vägleda mig?
Vore skönt att veta. Kunna åka och handla själv t ex.