Cover all ridhus

Glimris

Trådstartare
Någon som testat att rida i ett tältliknande ridhus som heter cover all? Fördelar/nackdelar?. Prisvärt?
 
Inte just något som hetat Cover all, men rider regelbundet i ett ridhus med vindnätsväggar. Tycker det är kanon! Fyller sin funktion som vilket ridhus som helst, och man kan kika ut på allt som händer utanför. Ja, jag gillar det helt enkelt.
 
Vet inte om det är exakt coverall, men kanske. Tältridhus iaf med rundat tak.
Jag älskar det, hela konceptet. Man har byggt en stalldel i ena kortänden med cafeteria och gästrum ovanpå samt läktare förståss.
Rent ridmässigt är det väldigt fint klimat året runt, detta är i vit väv så det blir dessutom ett fantastiskt ljus.
Nackdelar kan vara om snö blir liggande och plötsligt glider av med ett swisch, men det är väl samma med alla tak egentligen. Regn låter inte så mycket som på plåt.
 
Om du bor så du kan besöka Rotbrunna häst- och kursgård i Enköping så är det de som har det ridhuset jag sett. De har massor med erfarenhet om det också, om man är intresserad av att bygga eget. De berättar gärna och tipsar.
 
Finns det någon som har ett cover-all - ridhus i västra götaland som man kan komma och titta på måntro?
 
Vi har ett ridtält 20x40m. Funkar suveränt året runt. På sommaren kan det bli lite kvavt, men det tar jag gärna mot att alltid ha ett bra underlag, bra belysning och slippa regn, snö, halka året runt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Efter avslöjandena om de tortyrliknande träningsmetoderna hos Helgstrand Dressage meddelas att de ska sätta upp videoövervakning i...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
667
Senast: Roheryn
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 349
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 495

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp