County sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare anna210
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 5 095
A

anna210

Hej!
Någon här som har en County sadel? Är ni nöjda med era? Skriv allt vad ni tycker om detta märke! :bump:
Har en County symmetry som jag haft i snart ett år och det är den bästa sadel jag haft. :) Har haft stubbensadlar bla innan.
Den är snygg, superkvalitet på ullstoppningen, underbar att sitta i -även med icke helskodda ridbyxor. Och passar givetvis bra på min häst. Har haft en del problem med illasittande sadlar...
Verkar inte vara så många som har County - vore kul att höra vad andra tycker om denna sadel. :d

Sv: County sadel

har fyndat en begagnad county för ca 1 månad sedan. modell competitor (el heter den competition??),16,5", fit 4, tillverkningår 91.
den är välanvänd men helt underbar :love: kommer garanterat ej att sälja den även om unghästen aldrig skulle växa i (eller kanske ur :angel: ) den! jag sparar den för framtida behov hur som helst, så nu skall den in för renovering!

Nästan samma som min då, fast min är från -92! :)

Bästa sadeln jag nånsin ridit i, helt underbar! :love:
En i stallet har 2 st County, från mitten av 80-talet, och de är i jättefint skick och jättesköna de med fast de är så gamla.

Jag har en County (Competitor, har jag för mej) bom 4, 16,5" från 1993, men den har "vilat sig" i flera år innan jag kom över den. Jag älskar den, efter att innan har provat ett flertal olika märken, men inte varit nöjd. Den här passar nästan alla hästar, och man får hålla hårt i de här med bom 4, för många vill ha dem. Jag fick vänta ett bra tag innan jag fick tag i min. Man får en jättebra position i sadeln och man sitter djupt, dessutom är den snygg. Jag kan inte tänka mej någon annan sadel än denna.

älskar min county. Har haft det på min gamla häst och fick tag i en som passade min Mulle i vintras, den är superskön att rida i, bra läder och bra passform. Enda är att jag hade velat ha stigläderfästet längre bak.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 301
Senast: Edla
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 200
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
4 006
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka