County Competitor -92...

pinky

Trådstartare
Hur ser den ut? Kilbossor?

Har hittat en annons här på Buke, men det var tyvärr ingen bild på den... :(

2003 ser ut så här..
competitor.jpg

Japp, men en sån vill jag inte ha...
:D

En tjej i stallet har två Countysadlar som hon köpt begagnade för 13-14 år sedan, och de är jättefina! Ser precis ut som en sån sadel som skulle kunna passa oss.

Därför är jag nyfiken på hur de såg ut 92. Kanske som de äldre? :bump:

Om jag inte missminner mig så hade den rundbossor då.
Jag lånade en County från 93 och den hade då rundbossor om jag inte kommer ihåg fel som sagt...

Ville bara varna för att det verkar vanligt att bommarna är av på "äldre" County sadlar. Jag har tittat på ett flertal och på samtliga har bommarna varit om inte helt av så väldigt veka. :crazy: Kolla noga om du skall köpa alltså!

Countysadlarna har livslång garanti på sina bommar om den inte är supergammal. (innan den garantin hade trätt i kraft)

Jag hade en sådan jättegammal som hade crashat, det kostade mig 1700:- att byta bommen, då skickades sadeln till fabriken i England och det gjordes ordentligt. Jag betalade bara frakten och kostnaden för den nya bommen. Helt OK för jag fick en kanonsadel som dessutom var nystoppad med hela stoppningen bytt (måste ju göras om bommen ska bytas). Bara att stoppa om sadeln och byta all stoppning kostar väl 1500:- hos sadelmakare :confused:

Klart prisvärt!!

Den sadelmakaren jag har varit i kontakt med dementerade det starkt. Han hade aldrig sett en enda countybom som var trasig. Tror det är ett illasinna rykte som så mycket annat. :devil:

//Alice

Min sadel kraschade vid en omkullridning så jag kan INTE påstå att det var pga dålig kvalitet från County.

Tycker att det är kalasbra sadlar som passar bra på många hästar och dessutom är mkt sköna!

Självklart! Att gå omkull med sadeln är ju inte något många bommar klarar. Det är ju inte heller normalt "brukande" av sadeln. :D
Hoppas du och hästen klarade er bättre än den stackars bommen.

//Alice

Det var inte jag som gick omkull med den. Jag fick den trasig för att ha till min unghäst för att vänja honom vid sadel. :o OBS att det inte fanns nåt som skavde eller nöp honom, skulle bara ha den till första "rodeorundan" i hagen men rodeon uteblev, jag har världens coolaste kille :love:

Kom sedan på detta med garantin och fick en kalasfin sadel för nästan inga pengar :banana:

Det var absolut inte så att jag ville starta ett illasinnat rykte om Countys dåliga bommmar. Det är bara det att jag har fått lära mig att begagnade sadlar skall man kolla så att bommen är hel på innan man köper. På samtliga Countysadlar som jag har kännt på (och det är ganska många vid det här laget...) så har det blivit flera veck i sitsen då man har kollat bommen. Det har iaf jag tolkat som att det är problem med den. Jag är visserligen ingen sadelmakare så självklart kan det vara en feltolkning av mig, men skall det verkligen vara så? :confused:

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
956
Senast: Shixle
·
Utrustning Någon som vet? Hittar gamla trådar här på Buke om snösulor av olika slag. Många rekommenderar ”Joursulan” men dessa verkar ha försvunnit...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: WildHorse
·
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
435
Senast: Kristall10
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka