Cosmopolite S

Sv: Cosmopolite S

Såhär står de på Flyinges hemsida
"Cosmopolite S’ första fölårgång bådar mycket gott. Fölen är högställda, eleganta och med lätta rörelser.Vid fölchampionatet i Kronobergs län placerades dottern Copia i topp. Hennes poäng blev 9 9 9 7 7 8 = 49. Sonen Agathon S fick 48 poäng, varav en nia på traven.
Döttrarna Casey och Wilja Forewer var ytterligare några föl ur första årgången som fick höga poäng.
Cosmopolite S är av internationell sporthästmodell, att döma av hans första fölårgång ser det ut som han i hög utsträckning nedärver sin modell."
Läs mer här: http://flyinge.se/hingstar/cosmopolite.htm

Hans första 18 avkommor föddes förra året så det är nog inte helt lätt att ännu kunna säga något säkert om hans avkommor.

Jag har foton (tror inte att de är av så bra kvalité visserligen) på honom från Flyinges hingstvisning om du vill se. Maila mig i så fall.

Liknande trådar

Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 407
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka