Sv: Cortus

Hakar på tråden om jag får...
Cortus placerades ju hos Rolf-Göran i vintras(?), men som jag förstår det så är han i Sverige igen. Varför? Är det bara under avelssäsongen, eller?

Tack för länken. Jag träffade två Cortusavkommor igår och blev nyfiken på hingsten.

Jag har en Cortus avkomma om du vill veta lite om henne så kan jag maila dig om du vill.
Mvh Pernilla

Har en 4 åring efter Cortus. 1 poäng ifrån dubbeldiplom på 3 årstestet förra året, fick gångartsdiplom. Hoppar mkt bra. Bra taxering och är fruktansvärt rädd om sig. Kvalad till semifinalen i 4 årschampionatet i hoppning nu i höst. Skulle ha gått kvalitets nästa söndag, men en skada i hagen sätter p för det.

Stabil och mkt lugn och trevlig i psyket. trevlig på alla sätt och vis och snygg!

Har bara bra erfarenheter av denna hingst.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 407
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka