Cortison = deppig?

Mysaan

Trådstartare
Var till veterinären för en vecka sedan för att tappa ut min tiks blodöra. Efteråt spruta de in cortison i örat på henne.

Efter ett par dagar så märkte jag det klassiska att hon drack mycket och att hon då givetvis kissa en hel del.

Något som också hände men som jag inte räknat med var att hon i samma veva vart väldigt deppig. Hon vill inte gå på promenader öht utan går max ut på tomten och gör ifrån sig. Ska man ha med henne på promenad får man tvinga henne.

Inne ligger hon antingen för sig själv och bara ligger. Eller också vill hon bli klappad ännu mer än vanligt och blir riktigt ettrig i sin uppmärksamhetssökning.

Beror detta på cortisonet eller vad kan det bero på?
 
Sv: Cortison = deppig?

Ingen som har erfarenhet av cortisonbehandlingar eller/och deppiga hundar?
 
Sv: Cortison = deppig?

Det finns ett starkt samband mellan depression och cortisonbruk hos människor. Känner dock inte till hur det är på hund, men kan kolla upp om du vill.
 
Sv: Cortison = deppig?

Min hund har käkat en hel del cortison, och ja; han blev "deppig". Jag trodde han var sjuk och tempade, men inget. Han gick ner sig väldigt mycket. Var inte alls lika glad varken ute eller hemma.

Plus att han kissade enorma mängder, svällde upp (vätska) och kunde bli lättstressad.
 
Sv: Cortison = deppig?

Tack för era svar! Jag har tempat henne och hon har ingen temp. Så då beror det nog på cortisonet men hur länge kan man förvänta sig att detta sitter i? Det är drygt 1 vecka sedan hon fick cortisonet insprutat nu och jag märker ingen bättring ännu i alla fall.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska ta mig till med min hund. Jag är arbetslös och alltså hemma hela dagarna och har med andra ord rätt bra koll på...
Svar
18
· Visningar
11 321
Senast: Milosari
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 958
Senast: alice
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 520
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp