Cornish Rex

C

CurlySue

Jag har bestämt mig (till 99% :) ) att skaffa en CRX och nu undrar jag om ni som har en eller flera av dessa vackra, och som jag förstår det, mycket trevliga katter, kan berätta om era erfarenheter. Positivt, negativt, rassjukdomar etc som en nybörjare (på CRX, men har haft katt tidigare) kan behöva veta. Om ni hellre vill får ni gärna pm:a om ni inte vill skriva i tråden.

Och jag undrar också vad en kattunge kostar, på ett ungefär!

Tacksam för hjälp i min beslutsprocess.

Hade en vuxen omplacering på g, men den bodde lite för långt bort, då jag gärna hade velat träffa den innan beslut.

Så nu har jag bestämt att det blir en kattunge. Jag kommer dessutom att vara arbetslös/arbeta hemifrån under våren så en kattunge skulle faktiskt passa mycket väl nu.

Jag har läst på Rexringen och flera andra sidor om rexar så lite basic vet jag, men skulle vilja ha mer 1:a handserfarenheter.

Sv: Cornish Rex

Jag har en syster som föder upp dom.
Trevliga katter faktiskt (jag är ingen kattmänniska men dessa gillar jag)
Dessvärre vet jag inte så mycke mer om rasen men jag kan ta reda på en del om du inte hittar den info du söker.
Lycka till!

Sv: Cornish Rex

Jag har ingen katt alls nu, men har haft två underbara rexkillar förut. Jag skulle beskriva rasen som mycket personliga, sociala och alerta. De är också rätt så "pratiga" och en av mina hade ett "siamesvrål" som han tog till ibland. Det är både de stora fördelarna och nackdelarna. :D För; de kan också vara rätt "pestiga" med sitt behov av uppmärksamhet och sin sociala förmåga. Det är viktigt att man sysselsätter sig mycket med en rex, speciellt om den är ensam katt. Vår uppfödare sa alltid "det är inga prydnadskuddar i soffan precis!" och det stämmer verkligen.

Rassjukdomar har jag inte hört talas om alls (däremot har jag hört att man haft vissa problem inom Devon Rex förr).

Liknande trådar

Övr. Katt Nu har vi änligen bestämt oss och det är en ragdoll vi ska ha! Vi har varit och hälsat på hos flera uppfödare av olika raser men blev...
Svar
16
· Visningar
3 251
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?