cornet obelinski

adorable

Trådstartare
Jag är vädigt sugen på att använda cornet obelinski till mitt sto, men jag hittar inga upgifter om var han står upstallad och vad han kostar.
Någon som vet?
 
Sv: cornet obelinski

Tror inte något tagit in till Sverige på honom sedan 2005. Troligen för att han är dyr (kommer inte ihåg vad han kostade sist jag såg uppgift men det var en hel del).
Så jag misstänker att om du vill använda honom får du ta kontakt med ägaren och själv ta in.
 
Sv: cornet obelinski

Jag tänkte att jag kunde köra ner stoet till Tyskland. Men då kanske jag inte får registrera avkomman här om han ej har svensk licens?
 
Sv: cornet obelinski

En enkel konsultation hos Mr G så får man veta att hingsten ska stå kvar i Ukraina detta år, endast begr mängd fryst finns och det är reserverat för ston på stationen i Tyskland. 1500€ per insemination. Kanske leta efter en son eller sonson, verkar enklare?
 
Sv: cornet obelinski

Tråkigt, jag hoppades att han skulle vara lite mer tilgänglig nu när han slutat att tävla. Letar förärvningssäker topphingst, någon som har förslag? Stoet har inget föl vid sidan, så det fungerar att resa med henne.
 
Sv: cornet obelinski

Den högt meriterade hingsten Comme Il Faut är ju tillgänglig i avel i år i Tyskland e.Coronet Obolensky u. det fantastiska stoet Ratina Z (Ramiro - Almé).
 
Sv: cornet obelinski

Den hingsten går inte för hackor! Den skulle jag definitivt kollat på om jag skulle hoppavlat!
 
Sv: cornet obelinski

En annan bra förvärvare är Colman,inte så dyr och jag tror det går att få färskt på honom till sverige.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 417
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
IT & mobiler Jag har för tillfället en lånetelefon och när jag är inne på Facebook så kommer det ett "plopp"-ljud när jag gillar ett inlägg och ett...
Svar
2
· Visningar
440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp