Corlensky G, Urbino kombination?

Aston

Trådstartare
Svara ärligt vad ni tycker om min kombinatin med Corlensky G till mitt Urbino sto? :laugh:
ÄRLIGT:bow:

Ni vet ju inte så mkt om mitt sto men lite spontant sådär. Han är ju redan född så det går ju inte ändra men är lite nyfiken vad ni andra tycker :)

Sv: Corlensky G, Urbino kombination?

Tja, eftersom man inte vet något mer än att stoet är e Urbino så finns väl inte så mycket att säga.

Men det blir nog bra - jag gillar CG

Känns som det blir en hård häst med den stammen. Men som skrivet innan efter som man inte vet mer om stoet så kan jag ju bara utgå från mina egna erfarenheter av andra individer med de stammarna.

Jaa, du ville ju ha ärligt svar så då kommer mitt:
Såg jag en annons häst e CG-Urbino, så skulle jag tänka "hur tänkte uppfödaren då". Jag tycker det är slöseri att betäcka ett Urbino-sto med annat än gångartshingst. Vi borde ta tillvara hans blod där det lämpar sig bäst: dressyr.

Men din tanke kan ju har varit att själv ha avkomman och dessutom vill du ha lite mer hoppning i den, kanske mera högställt. Då kan jag se en idé med det hela, även om jag inte skulle nappa. Men kan Baryard hoppa en dressyrhäst, så kan väl allt hända.

OCH din häst kan vara super, men härstamningen är konstig i mina ögon, och det var det du frågade om :)

spontant så säger jag en snygg skimmel :D som cirkus säger så finns det inte så mkt att säga iom att man ej får veta mer om stoet!

har själv en CG avkomma med ett underbart temperament, cool, snäll, trevlig i skallen - nä inte trevlig utan helt underbar :love:
skulle utan tvekan kunna tänka mig att använda honom igen! :love:

Jaa, du ville ju ha ärligt svar så då kommer mitt:
Såg jag en annons häst e CG-Urbino, så skulle jag tänka "hur tänkte uppfödaren då". Jag tycker det är slöseri att betäcka ett Urbino-sto med annat än gångartshingst. Vi borde ta tillvara hans blod där det lämpar sig bäst: dressyr.

Men din tanke kan ju har varit att själv ha avkomman och dessutom vill du ha lite mer hoppning i den, kanske mera högställt. Då kan jag se en idé med det hela, även om jag inte skulle nappa. Men kan Baryard hoppa en dressyrhäst, så kan väl allt hända.

OCH din häst kan vara super, men härstamningen är konstig i mina ögon, och det var det du frågade om :)

Finns det inte nån framhångsrik fälttävlansponny med Urbino i? Men jag kanske minns fel.

Espri har ingen dressyrstam på mödernet, utan högpresterande hoppstam. Det udda är väl mer varför man valde att betäcka den stostammen med två dressyrhingstar. Så det är kanske snarare trots än tack vare de två dressyrhingstarna som det blivit hopphäst av hästen.

Urbino har minst fyra avkommor i svår hoppning, så jag tycker verkligen inte att han enbart var gångartsförvärvare.

jag trodde Urbino kunde ge hopp?

Min har ju det som morfar o hennes syster Dream On o hennes mamma Urbinella e. Urbino tävlade ju hoppning.

Här är min: http://www.youtube.com/watch?v=kDDsSHLP3lQ

jag är jätteglad att det finns Urbino i min på behörigt avstånd. Lite ox är ju bra vad jag förstår! :)

men CG o Urbino...ja låter ju lite "hett" ;)...vågar du? :)

Senast ändrad:

Som några redan nämt, så känns det som det kan bli en ganska skarp häst.
Blev det en skimmel? ;)

Urbino har ett hopp-blup på 84, dressyrdito på 121. Det kallar jag en ren dressyrhingst.

min CG avkomma har stammen CG-Magritte ;) hur låter det då? ;) Magritte´s blup dressyr 97 och hoppning 77 - han gick svår dressyr...

Har man flera svårklassavkommor i hoppning så tycker jag att man är hoppförvärvare. Är alla presterande avkommor medräknade i hans blup?

Oj vad glad jag blir av att få så mkt svar :D Än så länge är han helt underbar i psyket. Det går att gära ALLT med honom :D Han älskar mys och är så himla lätt lärd. Allt går på första försöket så som att lasta..lägga täcken på honom och verka honom.
Ja han är skimmel :D Fast han är cäldigt mörk fortfarande, typ svart med bara några silvriga strån på benen. Tror han blir ursnygg! Hoppas!!
Urbino har flera bra avkommor innom hoppning och Astons mor hoppar som en GUD! Hehe, tyvärr gör hon det lite för gärna och hoppade ofta ut ur hagen :p Urbino fins en del i fälttävlan med.
Lite att jag använde urbino var att jag fick tillfälle till det. Och jag ÄLSKAR corlensky!
Urbino + CG= Visst vågar jag Furioso :p Hehe!

Hoppas på ännu fler svar :D
Men jag vet att många nog tror att det blir en skarp häst.. Hoppas han inte förändras för mkt ;D

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 248
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 194
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 669
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka