F
Fruentimber
Jag älskar det. Men inget slår nissen som skrev "min hona löper, finns det en hane som kan hjälpa till"?
Moahahahhahahahha
Åh ja, han. Herregud. Gjorde tydligen blandraser med hittepå-namn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag älskar det. Men inget slår nissen som skrev "min hona löper, finns det en hane som kan hjälpa till"?
Moahahahhahahahha
Åh ja, han. Herregud. Gjorde tydligen blandraser med hittepå-namn.
Cowboy-hundar
Är jag sniken eller är corgiraserna rätt dyra att försäkra?
Kakans försäkring går på det dubbla i jämförelse med vad min kh collie kostade. Tog över försäkringen nästan rakt av från uppfödaren men plockade bort ett tillägg för avel. Jag vill få ned kostnaden och har tänkt ringa mitt ombud, men vet inte vad i försäkringen jag vågar tumma på?
Totalt 5041 kr/år
Fast självrisk 1 900 kr, rörlig 15%
Veterinärvård 60 000 kr
Livförsäkringen kostar bara 690 kr/år så den kan gott vara kvar. Har tilläggsförsäkring för rehab 100 kr/år samt medicin 200 kr/år.
Det lär inte göra särskilt stor skillnad att plocka bort tilläggen? Vill gärna ha låg självrisk när olyckan är framme, men om det gör stor skillnad för premien kanske jag bör tänka om? Vill helst inte sänka vet.vård, tycker att 60 000 är ganska lågt i tak redan.
Hur ser era försäkringar ut?
Låter dyrt. Vilket bolag? Jag har mina försäkrade för hos folks+m 50000 vet och 14000 liv kostar ca 3000kr per år och då bor jag i Stockholm. Har folks+m på alla hundarna och hästarna bäst pris och supernöjd.Är jag sniken eller är corgiraserna rätt dyra att försäkra?
Kakans försäkring går på det dubbla i jämförelse med vad min kh collie kostade. Tog över försäkringen nästan rakt av från uppfödaren men plockade bort ett tillägg för avel. Jag vill få ned kostnaden och har tänkt ringa mitt ombud, men vet inte vad i försäkringen jag vågar tumma på?
Totalt 5041 kr/år
Fast självrisk 1 900 kr, rörlig 15%
Veterinärvård 60 000 kr
Livförsäkringen kostar bara 690 kr/år så den kan gott vara kvar. Har tilläggsförsäkring för rehab 100 kr/år samt medicin 200 kr/år.
Det lär inte göra särskilt stor skillnad att plocka bort tilläggen? Vill gärna ha låg självrisk när olyckan är framme, men om det gör stor skillnad för premien kanske jag bör tänka om? Vill helst inte sänka vet.vård, tycker att 60 000 är ganska lågt i tak redan.
Hur ser era försäkringar ut?
Låter dyrt. Vilket bolag? Jag har mina försäkrade för hos folks+m 50000 vet och 14000 liv kostar ca 3000kr per år och då bor jag i Stockholm. Har folks+m på alla hundarna och hästarna bäst pris och supernöjd.
Jag har agria, maxad vetvård på 125', avelsförsäkring och alla sorters tillägg som typ fanns samt livvärde.
Tror det gick på ca 3500/år, betalar månadsvis.
Har Folksam, 75 000 vetvård. Betalar runt 170 i månaden, tycker det är billigt? Om jag inte minns fel ingår en del medicin och rehab upp till en viss kostnad.
Samma bolag och ändå så pass stor skillnad.
Lasse vandrar omkring som en osalig ande här hemma och gnäller och gnyr om vartannat pga uttråkning (matte skriver b-uppsats och har spenderat 7 timmar på transkribering). Ibland undrar jag om jag inte lika gärna hade kunnat köpa en bruksschäfer.
Lasse vandrar omkring som en osalig ande här hemma och gnäller och gnyr om vartannat pga uttråkning (matte skriver b-uppsats och har spenderat 7 timmar på transkribering). Ibland undrar jag om jag inte lika gärna hade kunnat köpa en bruksschäfer.
Filmsnutt på det!Dåren ligger på rygg i klassisk ostbåge-pose och typ jamar. Vill bli kliad på magen.