Z

zillax89

Hej, vet nån var man får tag på såna där stora kogrindar av tjockt järn och hur mycket dom kan kosta? Vill ha såna till en corall. Tycker det är bland det bästa då man kan montera upp och ner det hur man vill och även använda det till andra saker.

Sv: corall

Finns hos de flesta som säljer inredning till kreatur. Bl a Kellfri har sådana.
Priset brukar ligga på mellam 1000:-- 2000:- per grind + moms och frakt.

Hej du skall inte ha sådana med gånjärn när man skarvar ,det skall vara kedjeskarvning det är inte100% plant och då fungerar bara kedjorna . Sä ger försäljaren annat prova15 grindar i ning innan du handlar.

ofta är det dock väldigt stora mellanrum mellan de tvärgående "ribborna" på nötkreatursgrindar... inget vidare om hästen fastnar i dessa med en hov eller två. :crazy:

ur säkerhetssynpunkt ska en rundcorall helst vara helt tät(iallafall den nedre biten) då hästar är fenomenala på att fastna överallt. Materialet i rundcorallen ska helst vara såpass starkt att en häst ska kunna sparka mot "sargen" utan att den går sönder. Hade inte vågat använda grindar! Visst är det bra att kunna flytta runt dem och så men frågan är om det är värt det?
bara spånade lite;)

Kellfri köpte vi våra grindar på, apbilligt! Runt 800 kr kostade de och de håller mycket bra. Förstår inte att folk kan gå o betala nästan 4000 kr för trägrindar som ju knappast lär hålla lika länge.

Nu har vi ju ingen corall utan ekplank till vanliga hagarna plus då Kellfrigrindar -funkar mkt bra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
424
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
950
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 595
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama