H
Hadjak
Var hittar jag information vad denna hingst gjort? Tre-årstest, kvalite och/eller liknande? Har googlat men endast hittat stam (mycket bra) några utställningsresultat men inte mer. Någon som vet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det jag sett är någon film på nätet där han hoppar. Ser väldigt fint ut trots att han var ung och grön. Att han inte tävlat har, enligt vad jag läst, varit pga brist på ryttare.
Marknadsföringen som ni syftar på är nog i saluannonserna och inte i hingstannonser.
Marknadsföringen har jag hittat på "Hingstar on line" Ridsport där ägarna annonserar = marknadsför sina hingstar.
Om man är seriöst intresserad av en hingst för att eventuellt använda den i sitt avelsprogram, är det väl lämpligast att kontakta ägaren, be om en visning i hand samt under ryttare, samt studera härstamningen. I detta fall har denna hingst ypperlig prestation på mödernet, samt fått sin skönhet från fadern vars främsta merit är att han sätter en bra typ på avkommorna, därefter kan man ju som stoägare göra sitt val.Hur kan man säga att den har stor hoppkapacitet och är en dressyrtalang om den bara är visad för hand, inget treårstest eller annat liknande? Även om man själv tycker att hästen är så otroligt bra så är det faktiskt upp till bevis som gäller. Det är så tråkigt när folk pratar så högt om sina hästar men aldrig vågar visa upp dom och verkligen få ett kunnigt omdöme från domare.
Jag skrev att jag inte menade denna hingst specifikt utan i allmännhet i annonser och på hemsidor så står det så ofta om hur otroligt bra hästarna är men det är ofta i ägarens ögon som den är det. Visst vill man väl att sin uppfödning ska vara det finaste man sett och ha det bästa gångarter man kan tänka sig. Men för mig blir det lite falsk marknadsföring när det "bara" är ägarens ord. Om det så gäller till salu annonser eller hingstannonser.
Hej! Har träffat hingsten. Fantastiskt vacker med superpsyke. Däremot vet jag inget om hans meriter. Men mödernet är helt outstanding! Ägaruppgifter finns på Rid-och Sportponnyföreningens hemsida.Var hittar jag information vad denna hingst gjort? Tre-årstest, kvalite och/eller liknande? Har googlat men endast hittat stam (mycket bra) några utställningsresultat men inte mer. Någon som vet?