Coral Crown SP2

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hadjak
  • Startdatum Startdatum
H

Hadjak

Var hittar jag information vad denna hingst gjort? Tre-årstest, kvalite och/eller liknande? Har googlat men endast hittat stam (mycket bra) några utställningsresultat men inte mer. Någon som vet?

Sv: Coral Crown SP2

Bästa tipset är nog att du kontaktar ägaren. Mig veterligen har inte CC deltagit i någon treårstest eller kvalitetsbedömning trots sin prestationsstam, men jag kan ju ha fel....

Länk till album med några bilder på hingsten kommer här länk borttagen av moderator

Senast ändrad av en moderator:

Han finns på länk borttagen av moderator och han har vid två tillfällen visats på SWF föreningens hingst premiering 2007 och 2008. Jag vet inte var man hittar resultat antingen på länk borttagen av moderator eööer hos SH under welsh Part bred

Senast ändrad av en moderator:

moderatorn påminner (alla) om reglerna för länkning, vissa länkar bör undvikas helt och det går utmärkt att skriva namnet på rasföreningen i stället för att skriva en länk :idea:

Ingen som vet? Finns inget? Har hittat två exteriörbedömningar( 38p o 39p)
På hingstar on line har ägaren? skrivit att han har stor hoppkapacitet och är en stor dressyrtalang? Är han då "bara" visad för hand?

Ja jag tror han endast är visad för hand hos welshföreningen.

Hur kan man säga att den har stor hoppkapacitet och är en dressyrtalang om den bara är visad för hand, inget treårstest eller annat liknande? Även om man själv tycker att hästen är så otroligt bra så är det faktiskt upp till bevis som gäller. Det är så tråkigt när folk pratar så högt om sina hästar men aldrig vågar visa upp dom och verkligen få ett kunnigt omdöme från domare.

Det jag sett är någon film på nätet där han hoppar. Ser väldigt fint ut trots att han var ung och grön. Att han inte tävlat har, enligt vad jag läst, varit pga brist på ryttare.

Marknadsföringen som ni syftar på är nog i saluannonserna och inte i hingstannonser.

De som vill betäcka sina ston gör nog det pga hans härstamning och bryr sig kanske inte så mycket om att han själv inte är visad eller tävlad (även om det hade varit kul om han varit det).

Jag menar inte enbart denna hingst, har inte själv sett några annonser eller annat på honom. Jag menar i allmänhet att många "uppfödare o dylikt" har en benägenhet att alltid spä på ordentligt om sina hästar/ponnyer, men har svårt att visa upp dessa individer på diverse ställen där domare dömmer osv.

Har du pratat direkt med ägaren menar du?

Håller med om att vissa hingstannonser, dock inte för hingsten ovan, är lite vinklade och det gäller att vara vaken som stoägare. Fördelen är att resultat är så lätta att kolla upp via internet numera.

Det jag sett är någon film på nätet där han hoppar. Ser väldigt fint ut trots att han var ung och grön. Att han inte tävlat har, enligt vad jag läst, varit pga brist på ryttare.

Marknadsföringen som ni syftar på är nog i saluannonserna och inte i hingstannonser.

Marknadsföringen har jag hittat på "Hingstar on line" Ridsport där ägarna annonserar = marknadsför sina hingstar.

Hur kan man säga att den har stor hoppkapacitet och är en dressyrtalang om den bara är visad för hand, inget treårstest eller annat liknande? Även om man själv tycker att hästen är så otroligt bra så är det faktiskt upp till bevis som gäller. Det är så tråkigt när folk pratar så högt om sina hästar men aldrig vågar visa upp dom och verkligen få ett kunnigt omdöme från domare.
Om man är seriöst intresserad av en hingst för att eventuellt använda den i sitt avelsprogram, är det väl lämpligast att kontakta ägaren, be om en visning i hand samt under ryttare, samt studera härstamningen. I detta fall har denna hingst ypperlig prestation på mödernet, samt fått sin skönhet från fadern vars främsta merit är att han sätter en bra typ på avkommorna, därefter kan man ju som stoägare göra sitt val.
Välkommen till världen utanför Bukefalos/nätet där den verkligt intresserade finner den information man söker.

Bra svar. Avel är sällan svart eller vitt. Jag ska ta mitt elitsto till Coral Crown. Jag har full koll på allt från härstamning till temprament och ridegenskaper och är väldigt nöjd med mitt val.

Jag skrev att jag inte menade denna hingst specifikt utan i allmännhet i annonser och på hemsidor så står det så ofta om hur otroligt bra hästarna är men det är ofta i ägarens ögon som den är det. Visst vill man väl att sin uppfödning ska vara det finaste man sett och ha det bästa gångarter man kan tänka sig. Men för mig blir det lite falsk marknadsföring när det "bara" är ägarens ord. Om det så gäller till salu annonser eller hingstannonser.

Jag förstår ärligt talat inte problemet. Ägarens uppgifter går ju alltid att kolla upp via tävlingsdatabasen, rasföreningar mm. Finns inga resultat där men man ändå tror att det är en bra häst kan man ju åka och kolla på den eller fråga om det finns en video. Antingen tycker man hästen är för dyr/dålig/inte motsvarar ens förväntningar eller också tycker man den är prisvärd/bra och motsvarar förväntningarna. Svårare än så tycker inte jag att det behöver vara. Då är det mycket värre med säljare som slirar om pris och höjer det när det vankas affär.

Jag skrev att jag inte menade denna hingst specifikt utan i allmännhet i annonser och på hemsidor så står det så ofta om hur otroligt bra hästarna är men det är ofta i ägarens ögon som den är det. Visst vill man väl att sin uppfödning ska vara det finaste man sett och ha det bästa gångarter man kan tänka sig. Men för mig blir det lite falsk marknadsföring när det "bara" är ägarens ord. Om det så gäller till salu annonser eller hingstannonser.

I denna tråd diskuterar vi hingsten Coral Crown, om du i allmännhet vill diskutera oärliga hingstägares/säljares annonser/uppgifter är det väl lämpligt att du börjar en egen tråd?
I fallet Coral Crown ser jag ingenstans att ägaren kommit med vilseledande uppgifter, med dom uppgifter jag har om hingsten så tycker jag han är ett utmärkt val till ett lämpligt sto.
Framgångsrik avel är att se på sitt sto med kritiska ögon samt lägga på en hingst som jag själv tror på, att som det verkar ibland endast titta på nätet och tro att om jag lägger en bruksprovsvinnare på mitt sto, så vips får jag en topphäst/ponny är nog lite väl enkel avelsfilosofi, och leder inte till några framgångar.

Var hittar jag information vad denna hingst gjort? Tre-årstest, kvalite och/eller liknande? Har googlat men endast hittat stam (mycket bra) några utställningsresultat men inte mer. Någon som vet?
Hej! Har träffat hingsten. Fantastiskt vacker med superpsyke. Däremot vet jag inget om hans meriter. Men mödernet är helt outstanding! Ägaruppgifter finns på Rid-och Sportponnyföreningens hemsida.

Fick mitt föl i morse :)

Visselmyra Bukett e Coral Crown u Cottrell Morwenna
4d438168-be08-420b-934e-a7a6a82cf1a04.jpg

Liknande trådar

Samhälle Från och med 1 januari får man inte längre okej att slänga textilier i restavfallet, utan Sveriges kommuner har som ansvar att informera...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
5 731
Senast: Angel
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
886
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka