Copyrighta

Sv: Copyrighta

Lite fel forum;)


Men det beror på hurdan c du menar.
 
Sv: Copyrighta

Är det skriva ettt c i cirkel på bilden så fattar jag inte varför du ska göra det, ser asfult ut, och är jättelätt att ta bort - om du inte skriver den så stor att den täcker hela bilden , tjockt.
 
Sv: Copyrighta

jag ska ha de för att folk stjäl mina bilder :mad:
asså, copyrighta dem, typ ett c å sen mitt namn eller ngt!
 
Sv: Copyrighta

Folk stjäl mina bilder fast jag copyrightmärker dom. :mad: Jag får nog börja skriva lite större. :(
 
Sv: Copyrighta

ja, de var nån ungjävel som tagit ALLA mina bilder som jag hade på Asterix på min photobucket och låsades att de var hennes nya hingst till hennes stuteri, han hette då Sherry Glen :crazy:
 
Sv: Copyrighta

Asterix skrev:
ja, de var nån ungjävel som tagit ALLA mina bilder som jag hade på Asterix på min photobucket och låsades att de var hennes nya hingst till hennes stuteri, han hette då Sherry Glen :crazy:

Jadu du kan inget gör, du kan skriva med ditt namn med en stor röd text rakt över bilden, men det kanske inte är någon hitt?
Annars kan man inte mycket göra.
 
Sv: Copyrighta

:eek: ung:devil:!! *usch* att dom inte ser skillnad på mitt och ditt. har samma problem med bilderna på ridskolehästarna. :mad:

vart har hon gjort sitt stuteri?
 
Sv: Copyrighta

Men skriv då över hela bilden, man måste i princip försöra bilden för att det ska funka.
 
Sv: Copyrighta

quila skrev:
Men skriv då över hela bilden, man måste i princip försöra bilden för att det ska funka.
men spela roll vart de står, jag vet att de är lätt att ta bort det men de är iallafall en säkerhetsgrej.!!!!!!!!!!!!!
 
Sv: Copyrighta

mysboll skrev:
:eek: ung:devil:!! *usch* att dom inte ser skillnad på mitt och ditt. har samma problem med bilderna på ridskolehästarna. :mad:

vart har hon gjort sitt stuteri?
på msn groups. Kommer inte ihåg vad de hette.
Jag försökte få tag i henne men fick inte de å så rann de ut i sanden lite.
 
Sv: Copyrighta

Om det inte funkar är det ingen säkerhetsgrej. Ser bara lamt ut.
 
Sv: Copyrighta

men jag hade ju inte tänk att skriva öer hela bilden med röd text. Skiterväl i om du tycer de är fult, jag vill ha det!
 
Sv: Copyrighta

Alt.1
alt1.jpg


Alt.2
alt2.jpg


Bara att välja
 
Sv: Copyrighta

Om du har photoshop kan man skriva lite "genomskinlig" text över hela bilden. Men vet inte om man kan göra det i paint.

Så här tänkte jag:
IMG_2321.jpg
 
Sv: Copyrighta

jo, ngt sånt hade jag med tänkt, men jag har itne PS på denna data å måste helst copyrighta dem(bilderna) snart
 
Sv: Copyrighta

jag lägger copyrighttext i paint, skriver helt enklet "Copyright © Maria Löfman" och lägger på bilden, och då har jag ofta zoomat in bilden så att texten ligger över benen på hästen vid helbild eller över halsen (dvs 90 graders vinkel) vid huvudbild..
sedan jag jag varnat aggressivt på hemsidan om vad copyrightlagen innebär och att jag inte tvekar en sekund om jag hittar mina bilder nån annanstans..
visst det låter hårt, men om någon efterfrågar en bild för privat bruk, t.ex att skriva ut och hänga över sängen eller sätta i skåpet i skolan så kan jag skicka en lite större bildfil..
frågar man så är det mycket trevligare :)
 
Sv: Copyrighta

Asterix skrev:
men jag hade ju inte tänk att skriva öer hela bilden med röd text. Skiterväl i om du tycer de är fult, jag vill ha det!

Vad är du så arg för?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
213
Senast: sweep
·
Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
7 879
Senast: Enya
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 019
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp