Copyright?

S

Spider84

Hur mycket måste egentligen en bild ändras för att man ska få lov att använda den? Finns det något procentuellt eller är det något om att man ska ändra den såpass mycket att den inte är igenkännlig?

Och finns det någonstans på nätet där copyright lagen/lagarna finns så att man kan läsa dem?
 
Du kan läsa om det på:
Gilbertsson

catweb.nu
scrolla ner kanska långt och på höger sida finns vid (Copyright-Upphovsrätt-Piratkopiering)
finns det många olika länkar om copyright.
 
Du får ALDRIG använda någon annans bild utan tillåtelse oavsett hur mycket du gör om den!
 
jo hon får ta den bäst hon vill om den ska användas för eget bruk..
 
Jo det är klart, men nu antog jag att det gällde en bild som skulle visas för andra över nätet!
Fel av mig att inte förtydliga.
 
Då har jag en till fråga.

Om det nu är en bild som bara kan göras på ett sätt. Försöker komma på ett exempel...tja ta ett hus (samma hus) och om någon ritar av det och använder den bilden och jag sedan ritar av det och det ser mer eller mindre exakt ut vad händer då?

Gäller inte copyrighten på det sättet eftersom man har gjort bilderna själv?

Sen finns det ju saker som bara kan se ut på ett sätt ocj vad gäller egentligen för dem? Visst man kan ju göra bildenr själv eller ta ett eget kort, men det ser ju ut på exakt samma sätt som den som gjorde det innan.

Bara lite tankar.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
585
IT & mobiler Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator. När jag har datorn igång så ändrar den ju status till...
Svar
11
· Visningar
1 069
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
730
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 105
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp