Continental Sadderly

S

Stina_Julle

Har ngn av er en Continental Sadderly ? vad tycker ni om den sadel?

Sv: Continental Sadderly

Hade en Continental reiner till förra painten. En bra sadel men den modellen jag hade då tyckte jag att det var för mkt sadel i sidorna för att kunna få den bästa kontakten med hästens sidor, annars var jag nöjd med kvaliten mm. Den höll sig bra i pris också köpte in den för 8000 kr och sålde den för 8000 kr 3 år senare (men priset hade förståss stigit i butikerna under åren)

Senast ändrad av en moderator:

Har provat en en gång och det var den skönaste sadel jag har suttit i. Har en på gång nu som jag hoppas ska vara lika bra!

Har provat en en gång och det var den skönaste sadel jag har suttit i. Har en på gång nu som jag hoppas ska vara lika bra!

Jo jag tycker också att det är en jättehärlig sadel att sitta i. Jag har en av märket Alabama, om jag inte missminner mej. Det finns ett Equiflex märke på den också.. Det är väl typ att den formar sej efter hästen ganska fort.. Det är ju bra. Min sadel gick på 17.800:- som ny. När jag fick den kostade den 15.000 med pad & gjord. Så den hade inte gått ner så mkt. Men en mkt skön sadel!!

Vi har en Equiflex reiner som är suveränt skön, vi köpte den för 12000:- nypris ca 22000-24000:-....

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
1 147
Senast: Bubbles
·
Hästmänniskan Ngn som läst den nya som tydligen blivit klar nu? Finns som.låst artikel på Ridsport.
Svar
2
· Visningar
441
Senast: Human
·
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 952
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI