Freja_

Trådstartare
Vad ger han för avkommor? Hur blir de i temperamentet och vad har de för exteriör? Hur presterar de? Mödernet?

Nu vill jag veta ALLT om denna hingst! :bump:

Sv: Contendro

Gå in på flyinges hemsida o kolla in Callahan VDL! Han är E.Contendro. Kanske inte ger så mkt info, men lite iaf ;)

Här finns två jätte fina unghästar e. Contendro. Ett sto F2006 och en hingst F2007, båda rör sig och löshoppar kanon. Hingsten ska sparas för ev hingstämne då han ser mycket lovande ut. Deras mamma har gått 1.60 hoppning. Både är väldigt snälla och trevliga

Någon som vet vad han har för spermakvalité?

Kostar 1500 euro att ta hem en semindos från honom..

finns det två :confused:

Jag menar Contendro I, som är född 1997 och är e: Contender u: Bravo ue: Reichsgraf, som Callahan är efter.
Det är väl han som lämnar små? Vad är den andra för nån då?

contendro.jpg

Contendro

contenderheadshot.jpg

Contendro s far Contender

Jag tror Contender är död för han född 1984.

Senast ändrad av en moderator:

Finns nog bara en...eller vilken är den andra du syftar på? ContendroI sägs kunna lämna smått...

Finns nog bara en...eller vilken är den andra du syftar på? ContendroI sägs kunna lämna smått...

Contendro l har en yngre helbror -Contendro ll-som är lite lättare i typen.Kan nog inte påstå att någon av dom lämnar små avkommor,men dom kanske inte blir lika stora som Contenders avkommor.Contender är inte död utan används fortfarande i avel.

Contendro l har en yngre helbror -Contendro ll-som är lite lättare i typen.Kan nog inte påstå att någon av dom lämnar små avkommor,men dom kanske inte blir lika stora som Contenders avkommor.Contender är inte död utan används fortfarande i avel.

okej. då han levde.:)

Hans index i Hann. verband (96-97%)
Typ 128
Huvud 140
Hals 119
Sadelläge 112
Frame 118
Ras och könsprägel (ston) 130
Extremiteter 111
Framben 125
Bakben 80
Extremiteternas korrekthet 128

Dressyr 113
Skritt 89
Trav 106
Galopp 143
Hoppning 167
Hoppning temperament 168
Hoppning förmåga 162

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 095
Senast: Piaff
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 933
Senast: Lea88
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 019
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
523
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna