Connemara Hingsten Uranus

Jessica.B.

Trådstartare
Finns det någon som har någon avkomma efter han här inne? Skulle vilja veta lite hur de har blivit. Har lämnat ett av mina ston till han och är därför lite nyfiken.

Sv: Connemara Hingsten Uranus

Vi betäckte vårat sto förra gången han stod i Falköping (2000). Då hade han ca 10-13 ston och bara 3 eller 4 blev dräktiga då. Tyvärr resorberade vårat sto till 3e ultraljudet men fostret var litet hela tiden.

När han gick på semin för ett par år sedan betäcktes 13 ston och 3 blev dräktiga.

Vad har du för sto? Stam?

Jag pratade med dom som har stuteriet...eller deras dotter...och fick höra att han var tillbaka hos dom igen.

Jag har ridit där jättemycket och även jobbat där.

När han var där 2000 så var han supertrevlig. En jättefin häst.

Hur han är när det gäller duglighet osv...vet jag inte..

Hon heter Ragnarps Royce Lightening Och är efter Rolls Royce ue:Corall-Li ett treårigt sto som är gulbrun. hoppas nu innerligt att hon kommer att bli dräktig.

Har själv en valack e Rolls Royce. Urmusig och alla blir förälskade i honom.

Håller tummarna för att ditt sto blir dräktigt.

Han har väl inte så många avkommor. De flesta är väl lite äldre eftersom han inte användes när han tävlades.

nej, det har han inte. Men de flesta harju vissat vad de går för. Han har betäckt 4 ston i år om jag har rätt för mig och ett är dräktigt. Går här hemma och hoppas att mina ston ska bli dräktiga med han.

Okej. Vad har du för ston?

Men det verkar ju inte jättelovande om bara 1 av 4 är dräktig.

Håller tummarna för dina.

nej, men han har inte stått där uppe så länge. Den ena är ett gulbrunt sto e: Öxenholms Topsider ue: Öxenholm Geromi (tror jag det stavas). Tävlat LA- LA, imp. från danmark. är nu 19 år och då bestämde vi oss för att pensionera henne från ridandet och allt tävlande. Det andra är egen uppfödning där det är 75 % Welsh och 25% halvblod. Ur trevlig liten häst på 5 år, som vi har krånglat fram och tillbaka som inte har velat bli brunstigt. De ringde idag och sa att hon hade blivit betäkt.:banana:
Så vi får väl la se vad som händer.

Okej. Kul med utländsk stam på c stoet.

(Blir hon inte dräktig finns ju Juno Rory också i Falköping. (Vet inte om de är nära släkt??)

mizz_beauty skrev:
Okej. Kul med utländsk stam på c stoet.

(Blir hon inte dräktig finns ju Juno Rory också i Falköping. (Vet inte om de är nära släkt??)

Det är de. Öxenholm Topsider är e Rory Ruadh.

ge

Se där...

Kan de svenska och irländska stammarna men har inte pluggat de danska så mycket.

Hej. Talade med de som håller hingsten i dag och mitt första sto är dräktigt och det andra ska ställas inför hingsten idag. Han har haft bra dräktighet än så länge. av de tre som är kollade så var de dräktiga. Hoppas nu på att mitt andra sto blir dräktigt nu. Men detta året måste varit ett fantastiskt år för att få dem dräktiga av mina 6 ston så är 5 dräktiga ovh alla har tagit sig första gången. hur har det gått för er. Mvh Jessica

Det är min mormor och morfar som äger honom just nu, och jag tror att de flesta ston blivit dräktiga efter honom i sommar, är inte säker på det, men tror.

Hej.
Ville bara tala om att min två är fortfarande är dräktiga. En ska föla i maj och den andra i juni. Ska han vara i åsarp i år igen?

Liden köpte honom om det var förra sommaren tror jag, så där kommer han stå resten av hans liv:)

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
1 013
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 479
Senast: Nikan
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 929
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?