Connemara-avel.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare janniehansson
  • Startdatum Startdatum
J

janniehansson

För några månader sedan köpte jag ett nu tvåårigt Connemarasto. (E. Ashfield Cathal Croebdhearg IRE U. Shanna ELIT)

Modern är ELIT-sto men fadern vet jag inte så mycket om.

Jag har tänkt ställa ut henne eftersom hon har väldigt bra gång och ett bra avelsvärde, men har inte så stor koll på just Connemaror. Finns det någon speciell rasförening eller ska jag ställa ut henne på en vanlig ponny-utställning?

Sv: Connemara-avel.

Sök på svenska connemrasällskapet, det finns en sida på vad man ska tänka på när man ställer ut, plus de har en evenemangskalender där det står hur var och när det är utställningar för connemaror.

Lycka till!

Kram Maya

Sv: Connemara-avel.

Vad kul! Jag har oxå ett tvåårigt connemarasto. Man kan ställa t på vanli ponnyutstöllningar för alla raser, och så ordnar nog connemarasällskapet egna utställningar oxå. Östergötlands Ponnysällskap (www.ostgotaponny.se) ordnar vinterutställning på Vretagymnasiet utanför Linköping i februari. Jag ska dit med min tjej, som är e. Hagens Dárcy u. Hagens Ultra Ue: Fredriksminde Hazy Chance

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Min shettis har fång och har stått på boxvila i ett par månader. Vi har vart till klinik och ponnyn är röntgad. Kraftig hovbensrotation...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 917
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 455
Senast: mackan
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 848
Senast: Exotizc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka