Come Back II ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gungas
  • Startdatum Startdatum
G

gungas

Vi är intresserade av den danska hingsten Come Back II till vårt sto. Nu undrar vi vad ni känner till om honom. Vilka möjligheter finns det att kunna betäcka med honom?

Sv: Come Back II ?

En hingst som ger snygga avkommer som för det mesta är/blir multitalanger,olyckligtvis ger han även sitt temprament vidare,danskarna brukar säga,citat: avkommerna har roterende fluer i kasketten!!!!:devil:

Har också hört att han kan nedärva ett skarpare temperament, men som sagt, stoet gör sitt till.. Är mkt förtjust i honom själv. Tror inte att det är någon som tar in honom till Sverige, så det enda alternativet är väl att köra över stoet till Danmark?

Fick möjligheten att rida en häst som går 150 E. Come Back II - Royal Z i stallet där jag jobbade, och jag kan säga hade jag vart ekonomiskt oberoende hade jag köpt honom direkt! Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet. Otroligt spänstig, kvick och smart. Som en gummiboll ihela kroppen, snygg att se på och så otroligt go :love: Tänker faktiskt på honom än idag fast än det är 1½ år sedan.

Av nyfikenhet - vad är det för sto du har? Jag funderar också på Come Back II till mitt ena sto, e. Acapulco Gold - Furioso III - Ulex - Hurricane xx. Jag har inget problem med att stoet ska till Danmark, vi bor där ;) däremot så blir det ju inte en unik avkomma direkt här i landet om det blir en hingst och ska säljas.

Stoet är e King Marco-Utrillo-Piaff som har bra gång och är smidig i hoppningen utan frambensteknik dock. Hon har placeringar upp till LA:6. Ej hopptävlat bara tränat.Vi har blivit förtjusta i CB från de bilder vi sett. Tyvärr har vi inte träffat några avkommor. Fölet hade vi i så fall tänkt behålla själva. Det blir för krångligt att ta sig till Danmark, vi hade hoppats att de skulle kunna fixas på närmre håll. Får väl försöka hitta någon annan hingst.

Hej! jag har jobbat nere där CB står och han ger verkligen multitalanger! dock kan dom vara ganska känsliga och svårridna till en början. men jag har inte sett en svårthanterad CB avkomma där nere. Kan varmt rekomendera honom!

Kan inte fås till Sverige pga av att stationen där han står inte är eu- godkänd. Men det går att få hästen uppstallad där!

Mvh

Vi har ett sto som är efter Come Back II, mödernet är jag osäker på men jag tror hon är av Weltmeyer blod. (?) med reservation för det!

Iallafall, ett underbart sto på alla sätt, smidig, positiv, stor men otroligt mjuk och fin. Ett fantastisk sto!

Däremot, så nedärver Come Back II en Bensjukdom, som en del av hans avkommor får, vet inte procenten på det, men det är rätt många om jag inte har helt fel för mig. Vårt sto har fått denna bensjukdom, och det är osäkert om hon ens får användas till avel längre. (återkommer senare med vad det är exakt för en sjukdom. )

Kollade upp "bensjukdomen" och detta var då lösa benbitar, som går att operera bort, men som då kan komma tillbaka, och eftersom det är ärftligt så var det ju förståss därför det var osäkert om det var så bra att avla vidare. Hennes lilla hingstföl kommer att undersökas, så får vi se hur det blir.

Jeg kender flere Come Back II afkom og de har desværre et rigtig dårligt temperament...

De er næsten altid fina at se på men ikke så lette at ride :(

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
711
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Piaff
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 016
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010