Colmar 1179

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Witzippa
  • Startdatum Startdatum
W

Witzippa

Någon mer än jag som funderar på att använda denna hingst?

Vad tycker ni om honom, positivt/negativt?

Mitt sto är e. Quite Easy, här finns bild på henne
http://www.pixbox.se/alb_show_id1030058_page0.html

Har rådfrågat Jens som trodde Colmar skulle komplettera mitt sto mycket bra, hon är lite skarp i temperament och inte så stor (163-64) så jag söker en hingst med bra temperament och som kan ge storlek vilket Colmar borde kunna göra, men jag har dock inte bestämt mig än, är väldigt velig av mig...:angel: vilket fler här säkert vet sedan min tidigare tråd:p

Kom gärna med kommentarer om vad ni tror om Colmar, såg honom själv i strömsholm och tyckte han var fin och verkade sansad, han kanske inte just hoppade bäst för dagen av alla hopphingstar men det verkar finnas kapacitet i honom.

Vad säger ni?:bump:

Sv: Colmar 1179

Hej!

Jag såg Colmar både på bruksprovet och Strömsholm och jag tycker att han verkar väldigt intressant!
Nu är ju inte jag nån erfaren avelsmänniska utan mer intresserad amatör... :D:banana:

Hej!

Jag såg Colmar både på bruksprovet och Strömsholm och jag tycker att han verkar väldigt intressant!
Nu är ju inte jag nån erfaren avelsmänniska utan mer intresserad amatör... :D:banana:

Kul! Tack för svar, hoppas på att fler sett/lagt märke till honom, vore kul att veta hur han uppfattas av andra:)

Såg honom på bruksprovet och han är kandidat till våra som skall betäckas då våra fyra som skall betäckas har Szkopul i första och andra led. Vi föll för honom då han hade väldigt bra typ och bra bakända, som imitt tycke inte alla holstierner har, samt att han förhoppningsvis kan öka storleken något, dessutom rörde han sig väldigt bra, och framförallt är han mycket god hopphingst som vi är ute efter

Jag var inne på Flyinges hemsida och såg videon med Colmar. Tycker det verkar vara en jättefin hingst, bra typ och han borde ju kunna ge storlek.

Jag tror Colmar som är lite mer långlinjerad borde kunna passa ett Quite Easy sto.

Om jag inte får sålt mitt sto kommer jag definitivt fundera på Colmar åt henne. Hon behöver både storlek, typ och bra temperament. Och en fin galopp hade han ju med!

Senast ändrad:

Puttar lite... någon mer som har något att säga?
Ni som kanske inte gillar denna hingst får gärna tycka till också! :)
Alltid bra med positivt och negativt..... ;)

Jag instämmer i den positiva kören om Colamr. Gillade honom jättemycket på Flyinges hingstvisning! Rör sig härligt och genom kroppen, han är stor men ser trevlig ut att rida på. Fin häst!

Ja och så lätt han hoppade! Landade i perfekt balans! Jag blev jätteimponerad, han blev genast kandidat till mitt sto också!

http://www.youtube.com/watch?v=yxkNawKquIY

Hittade film på Colmars pappa Colman som jag för övrigt har noll koll på, någon som vet något om honom mer än vad som står i Colmars hingstinfo? :)

Har tidigare skrivit om Colman som nog måste anses vara Carthagos bästa son i avel.Han har lämnat ett 20-tal godkända hingstar och ett flertal mycket bra hopphästar.Tycker att det är himla kul att vi fått in en hingst e.Colman som dessutom är väldigt komplett med 9 på typen och bra rörelser samt mycket bra ridbarhet.Det kan vi nog behöva här till många av våra svenska ston som tyvärr inte alltid har så bra ridbarhet.Nu är jag förstås lite partisk eftersom vi väntar föl efter Colman i mitten av april:angel:

En bekants dotter är elev hos Jens och hon säger att Colmar är den roligaste hästen att rida där, kanontemperament och väldigt ridbar även av en inte fullt så rutinerad ryttare som Jens och co.

Har tidigare skrivit om Colman som nog måste anses vara Carthagos bästa son i avel.Han har lämnat ett 20-tal godkända hingstar och ett flertal mycket bra hopphästar.Tycker att det är himla kul att vi fått in en hingst e.Colman som dessutom är väldigt komplett med 9 på typen och bra rörelser samt mycket bra ridbarhet.Det kan vi nog behöva här till många av våra svenska ston som tyvärr inte alltid har så bra ridbarhet.Nu är jag förstås lite partisk eftersom vi väntar föl efter Colman i mitten av april:angel:

Tack för infon:)

Verkar ju vara en initiativtagande pålle den där grå :D

Ha ha, ja verkligen, inte tyckte Colman att det var svårt att hoppa över den där som människorna trodde sig kalla för "vägg".. ;)
Cool och fin hingst! :)

Ända sen jag såg Colmar för första gången så har jag gillat honom, och har varit nere på Flyinge och hälsat på han och snackat med en skötare.

Mitt sto är dräktigt med Colmar.. så en Colmar bebis väntas i mitten av april-10 :D
(enligt pendlingen så blir de en hingst ;) )

Fler som har dräktiga ston med Colmar 1179??? :)

Senast ändrad av en moderator:

44 ston fick denna snyggingen i år som troligen ingen har missat som gillar honom! :grin:

Liknande trådar

Avel Har ett 5-årigt sto e.Elmshorn-Zadok(Nimmerdor-Marco Polo)-Persian Path xx som jag funderar på att betäcka nästa år om hon inte kvalar...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 105
Senast: Emsan
·
L
Avel Har ett prestationsto som nyss är inköpt för att producera den ultimata hopphästen .:bump: Den tänkta avkomman ska om inte...
Svar
1
· Visningar
1 256
Senast: Laahra
·
Avel Mitt sto är e Lotus Pool - Fanaan, rent fullblod med mycket bra ridmodell. Korrekt exteriört och mycket bra gångarter, 163 cm och...
Svar
8
· Visningar
1 364
Senast: Lahtel
·
P
Avel Funderar på att betäcka mitt sto i år - frågan är vilken hingst som passar. Innan jag rådgör med uppfödare, hingsthållare osv här...
2
Svar
34
· Visningar
2 223
Senast: Salient
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka