Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
à h inte bara vi alltsÄ Vi brukade inte kolla majbrasa innan barn sÄ vi har ingen tradition av det och Àn sÄ lÀnge har det inte skapats nÄgon ny. De har inte sett en midsommarstÄng heller Mvh festliga familjenJobbar, sen blir det nog eftermiddag utomhus med ungarna, ska vara jÀttefint vÀder. Inte bestÀmt om vi ska kolla brasa eller ej. Dom har aldrig sett nÄn .
MidsommarstÄng har vi dÀremot dansat runtà h inte bara vi alltsÄ Vi brukade inte kolla majbrasa innan barn sÄ vi har ingen tradition av det och Àn sÄ lÀnge har det inte skapats nÄgon ny. De har inte sett en midsommarstÄng heller Mvh festliga familjen
Vad Àr grejen med att supa sig full pÄ Valborg? Fattar inte.
TÀnker pÄ att det Àr vanligt att unga för sin fylledebut just dÄ.Samma grej som att supa sig full öht kan man anta.
Vissa gör det lite nu och dÄ, vissa ibland (som pÄ valborg ex.vis), majoriteten dricker med mÄtta nÄn gÄng emellanÄt och vissa dricker inte alls, nÄnsin.
Men ungdomar har vÀl generellt en lite mÀrklig agenda . Jag hade ocksÄ en tid i livet dÄ supa var en grej. Mycket konstigt sÄhÀr i efterhand... Men det var en tid av test, iaf för min del.TÀnker pÄ att det Àr vanligt att unga för sin fylledebut just dÄ.
Och att man sÀger just att man ska supa som ngt slags mÄl.
Funderingen Àr alltsÄ inte varför unga super utan hur det har blivit just Valborg som blivit en sÄn galen dag.Men ungdomar har vÀl generellt en lite mÀrklig agenda . Jag hade ocksÄ en tid i livet dÄ supa var en grej. Mycket konstigt sÄhÀr i efterhand... Men det var en tid av test, iaf för min del.
Kanske det hÀr ger en förklaring (moralfilosofi)Vad Àr grejen med att supa sig full pÄ Valborg? Fattar inte.