Cliff Barnsby hoppsadel

Sv: Cliff Barnsby hoppsadel

Hur rak eller böjd bommen är beror på vilken modell det är. ch hur vida dom är i bommen beror också på vilken modell det är... CB har säkert ett 30 tal modeller eller nåt sånt, så det finns många att prova... Ring till Mustang så kan de svara på dina frågor...

Ok, hittade en i en annons och det stod inte vilken modell det var. Som du vet vid det här laget så har jag sadelproblem... som den där albionen jag tog å hast köpte inte passar..lurade mig själ där:angel:

Tycker det är bättre att satsa på Albion till din häst... Lätt att hitta begagnat och lätt att sälja vidare när hästen breddar sig.

Tycker inte alls dom är så lätt att hitta begagnad:smirk: Har hittat en legend men i bomvidd w?? Mätte min häst i dag och fick han till 100grader eller vad man nu kallar det. Det kan nog stämma, hade ju globus clicen förut i bomvidd 36 och den var ju lite vid även med fårskinnspadd. Albionen som är w vet jag ej vad det är för årsmodell på, med tanke på mankfriheten..har mailat annonsören men ej fått svar än. Så du tror inte jag ska prova cliffen? den ligger ute på annons här Västernorrlandslän..

CBn blir nog för böjd.. Har provat en sån, och den är rätt svängd i bommen (som Prestige)
Albionen är nog rätt årsmodell, ser ut som det...
Prova den så märker du det ju ;)

Ok, då ska jag se om jag får kontakt med henne..Måste ju vara bättre att den är lite för vid??? kan ju tänkas att det kan komma lite mer muskler med rätt sadel.

SUPER TACK TILL DIG SOM STÄLLER UPP O HJÄLPER OSS ALLA MED VÅRA SADELFRÅGOR:bow::bow:

jag har en albion sadel som jag ska sälja, den är från 2005 men det är hoppsadel K2 med lite mer stöd,men du kanske gillar utan? den är riden i ca 1 år och är i bra skick!:angel:

Javisst är det bättre att den är för vid. Nackdelen är dock med hästens manke, att är den lite för vid så tar den i manken..

Jag tacker för berömmet :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Esmeralda
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
823
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka