Clerk Magistrate

Sv: Clerk Magistrate

Moderstammen är väl inte jättestark? Eller så är jag dåligt påläst. Av exteriörberskrivningen gillar jag inte konvex nosrygg, brett ansatt underhals och knipt under knäna. Sen gillar jag inte lång ländrygg heller.

Gick han med hobbles?

Jag vet inte om jag tycker moderstammen är så svag...

Jag kan däremot berätta en del om Clerk...
Jag bor i Canada och känner Per väl..

Clerk tävlade mot don allra tuffaste hästarna i Nord Amerika hela förra året och om jag minns rätt missade han aldrig pengar..

Han var lugn och fin att vara omkring han tävlade på aluminium skor på alla fyra hovar och BLEV INTE SPRUTADE en enda gång.. otrolig här borta.. och startade "clean" (ingen doping)

han gick den snabbaste last quarter på mohawk (sista 400m) någon travare någonsin gjort 26,8 (1,02)

Du får gärna berätta vad moderstammen mer lämnat av riktigt bra hästar. Tejano har jag sett och han imponerade inte på mig.

Vad är det som gör honom intressant för dig? Att han är efter Andover Hall förstår jag, och att han verkar vara en robust häst. Vad mer?

Det är ju det jag vill få reda på ;).
Men det jag gillar hittills är Andover Hall så klart,hans storlek och så verkar han ha hårdhet i psyket med. Moderstammen har jag inte kollat alls än. Priset verkar väl OK med,bokar man mer än ett sto får man 10% rabatt med.

Jag har bokat ett av mina ston till Clerk. Jag tycker att det är en välstammad hingst av god storlek vilket mitt sto behöver. Jag har sett flera lopp med honom och gillar att han vid flera tillfällen visat att han kan göra lite själv i loppen. En del amreikanska hingstar har gått väldigt bra tider men bara som medhängare, sådant imponerar inte på mig.
Att han inte blivit behandlad ser jag som ett väldigt stort plus.
Desutom ska sperman vara superbra vilket jag prioriterar mer för varje år som går efter att lagt ut ganska mycke pengar utan att stona har blivit dräktiga.

Mitt sto blev ju bokat till CM. Tyvärr har hon inte tagit sig än,men hoppas ju.

Vi hade en till CM, och så har jag seminerat grannens ena sto med honom. Grannens tog sig på fölbrunsten. Vår har inte tagit sig, och ska nu betäckas med DR istället.
Det skicket som grannens tog sig på såg jättefint ut, de andra har det varit halvdan kvalitet på.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Kamomilla
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Travaren Evartti har nu tjänat sammanlagt 1 156 145 euro i prispengar på sina lopp. Det är mer än den legendariska Viesker vann under...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur