Clearround/Tränings tävling

F

FridaW

När ni är på clear round/tränings tävling, "utrustar" ni er då som om det vore en "riktig" tävling? t.ex.

Har ni vita ridbyxor, kavaj osv.?
Knoppar/flätar ni manen, svansen och luggen?
Vitt shabrak?
Andra grejer?.. :p

Nu tänker jag främst på hoppningen.

Sv: Clearround/Tränings tävling

Jag ser till att jag och hästen är hel och ren men inget "tävlingsstuk". Det är bara någon enstaka som gör sig fin till våra CR-tävlingar, KM i dressyr är lite "bättre" då drar de flesta på tävlingsmunderingen men inte till KM i hoppning då kommer man som till en vanlig träning :)

Både hästen och jag är "välklädda". Dvs utrustningen putsas lite och nåt av de lite finare schabraken används. Jag ser till att ha rena och lite snyggare kläder, men vi är långt ifrån tävlingsklädda.

Okej. Skönt att veta att det är fler som inte "klär upp sig" för tränings tävlingar. :p Såg en hel del som hade vita ridbyxor, kavaj och hela köret, dessutom glitter spray och knoppar på hästen och flätad svans. Tycker det är överdrivet för bara en liten clear round. Ingen emot dom som har det, men skulle aldrig orka anstränga mig så mkt själv. Men det är nog mest de allra yngsta tjejerna som anstränger sig såpass mkt.

har alltid vita ridbyxor :D bara för grejen om man tar bilder å sånt ;) men resten kör jag på som vanligt,

ja gör alltid de...mest för att få den "riktiga" tävlings känslan eftersom min häst blir väldigt annorlunda på tävling!men även för att de kan vara kul:love:

Jag ser till att grejerna är rena och jag använder inte det mest slitna grejerna jag har, men annars klär jag mig som vanligt.

Nej, hästen och jag ser ut som på vilken träning som helst.

Vid träningstävling har jag ibland vita ridbyxor annars snor jag mammas bruna Pikeur :love:
Har ridskjorta och en mörkblå Lyle&Scott-tröja. Vill se prydlig ut även om jag inte har kavaj.
Handskar har jag som vanligt, samma sak med hjälm och stövlar.

Hästarna knoppas inte till ngn hopptävling, varken man eller svans. De har rena schabrak på sig i ngn snygg färg.
Putsar gör jag vid behov, inte till särskilda tävlingar eller träningar. Allting är dock rent, såklart.

självklart !
tävling handlar om rutin och ¨återigen rutin.
super bra grejj att öva sig på! :)

Sorry :) glömde bort mig för några sekunder! :)

På träningstävling/ klubbtävling brukar jag inte ha hela köret, men
brukar se till att vara lite prydligare. Har ofta vita eller cremefärgade ridbyxor och kanske nån snyggare tröja, tex en svart Ralph Lauren v ringad med en piké under. Tvättar av/ putsar skor/stövlar så dom inte är leriga. :angel:
Hästen har inga knoppar, men trimmad i man och svans och så är den ju endå alltid. Ett rent schabrak får fullända looken :p

På CR har jag ljusa ridbyxor och klubbjackan istället för vita ridbyxor+ kavaj som på tävling. Men jag har stövlarna.

Ända skillnaden på hästen är att jag aldrig skulle komma på idén att ha knoppar, fast jag har sällan knoppar på tävling heller iurförsig

Knoppar/flätar inte
Inte vita ridbyxor
Ingen kavaj el skjorta

Inte hästens finaste tävlingsutrustning heller, men kan däremot blanda lite t.ex. ngt snyggt träns m lite mer vardagligt schabrak o benskydd etc.

Brukar dock matcha någorlunda iaf och se "sober" ut.

Mao - lite snyggare än till vardags, men inte uppsnofsat som på vanlig tävling. :D

Ser ut som på en helt vanlig träning.

Men det är ju klart att dem som inte tävlar på "riktiga" tävlingar vill se fin ut på en lite mindre tävling, eftersom dem inte för möjlighet att ha kavaj osv annars :)

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Dressyr Hej alla! Jag ska åka på min livs första dressyrtävng i morgon - en dressyr clear round som anordnas i ett lite större privat stall...
Svar
5
· Visningar
1 303
Hoppning har inte tävlat hoppning på säkert 7 år, och då var det "stalltävlingar" dvs för ridskoleeleverna på stallet. Inga krav på klädsel där...
Svar
6
· Visningar
1 643
Senast: vinkelina
·
R
Tävling Har några frågor ang. tävling som jag sökt svar på här på Bukefalos och i TR men ej förstått eller hittat. Jag har en d-ponny och jag...
Svar
17
· Visningar
3 110
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka