Clear round!

D

Donnan

Är det ngn som vet om man får tävla ponny i clear round om man är över 18? Jag tycker inte att det borde vara nåt problem eftersom man inte tävlar mot ngn, man borde kanske inte kalla det tävling över huvudtaget:)

Sv: Clear round!

Om jag inte är helt ute och cyklar så får du väl numera tävla ponny även om du är över 18? ;) Bara du inte ser för stor ut på ponnyn.

Om jag har fel så får någon gärna rätta mig!

det stämmer, på vanliga tävlingar också får du tävla ponny (d, oftast även c) så länge du inte ser förstor ut, samt att du tävlar ändå mot de stor hästarna. Om jag minns rätt?

Allt det jag skriver gäller hoppning.

För det första, clear round är ingen särskild tävlingsmodell. Det är en bedömning.
Är det träningstävling, pay'n'jump eller dylikt du menar så är det troligen så att det är helt okej att du som vuxen tävlar ponny. Vill man vara extra säker ringer man klubben innan och kollar saken.

Är det en riktig tävling (Lokal, regional osv) så får du som vuxen starta ponny i avdelning B. Kravet är då att ekipaget ska vara proportionerligt.

Vill du nödvändigtvis rida på tid och på så vis "tävla" mot andra får du plocka upp ponnyn till ridhästtävlingar och på så vis kunna rida de vanliga bedömningarna. (Det är dock inte tillåtet för de minsta kategorierna.)

Vilken tur att jag är liten då:).. Det va många årsen jag tävlade så jag inte så bra på nya regler:)

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: MiniLi
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka