Clear Round-rosetterna försvinner nästa år

LD/90 FÅR inte vara A:0/A:0 sedan ett par år tillbaka. Har bara varit bed A eller Clearround som gällt där. Och snart är det som sagt bara bed A.

I vår klubb har vi ofta valt Clearround som bedömning i de lägre klasserna och det har inte varit speciellt många omstarter så tidsmässigt har det funkat bra. Dessutom smidigt när ekipaget får sin rosett med en gång när de går av banan.

Dessutom har jag märkt att många inte riktigt har koll på hur bed A faktiskt fungerar när det gäller utdelning av rosetter. Jag satt i seket på en regional tävling tidigare i våras där inte ens överdomaren hade koll på att det skull vara blå-gula rosetter till 1:orna. :eek:
Men det är ju unghästar, klämde hon ur sig, så det räcker väl om dom får vad som helst. Behöver jag säga att det inte är min favorit öd? :angel:

LD/90 FÅR inte vara A:0/A:0 sedan ett par år tillbaka. Har bara varit bed A eller Clearround som gällt där. Och snart är det som sagt bara bed A.

I vår klubb har vi ofta valt Clearround som bedömning i de lägre klasserna och det har inte varit speciellt många omstarter så tidsmässigt har det funkat bra. Dessutom smidigt när ekipaget får sin rosett med en gång när de går av banan.

Dessutom har jag märkt att många inte riktigt har koll på hur bed A faktiskt fungerar när det gäller utdelning av rosetter. Jag satt i seket på en regional tävling tidigare i våras där inte ens överdomaren hade koll på att det skull vara blå-gula rosetter till 1:orna. :eek:
Men det är ju unghästar, klämde hon ur sig, så det räcker väl om dom får vad som helst. Behöver jag säga att det inte är min favorit öd? :angel:
I LD/0,90 får man även ha två faser A+A, vilket jag tycker är en bra bedömning.

I avdelning B bedömning A så får man dela ut särskilda rosetter som inte behöver vara blågula, i avdelning A bedömning A så är det bara blågula som gäller. Så frågan är om det var en avdelning A eller B som du skulle dela ut rosetter till, var det en avdelning B så hade din ÖD rätt. ;)

/Lady_S

Har inte heller upplevt att CR-klasserna tar speciellt mycket längre tid, däremot svårt få folk komma in och betala omstarten? Speciellt på storhäst, ponnyföräldrarna är duktigare :)

Stilhoppning aka inverkansridning däremot OMG vilken tid de klasserna kan ta, lite beroende på domare (har haft en hel del Ponnyallsvenskan Div 3 som rids i A:Inverkansridning)

Du har helt rätt i att folk har jättedålig koll på att det faktiskt är 1 placerad / 4 starter även i en avd B med bedömning A, och inte som en CR där bara felfria får rosett, eller också struntar de i hämta ut rosetten om de inte är felfria?
Faktiskt varit med om att 3 av 5 startande i en avd B hade fyra fel och resten ännu mer fel och EN av fyr-felarna kom och hämta ut sin rosett

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka