clear round- över 18 på ponny?

Sv: clear round- över 18 på ponny?

Är det på riktig tävling, dvs lokal el regional osv? Isåfall krävs att det är avd B.

På clear round så som träningstävling får vem som helst rida oavsett ålder förutsatt att ryttaren har rätt storlek!

Tack så mycket för svaret:bow: . Det var bara en fundering, inget som är aktuellt nu.:)

Ja på clear-round får du hoppa ponny om du är över 18;)
Om ponnyn är ungponny så får du tävla den på andra tävlingar med:)

hur länge räknas dom som ungponny? Är det 6 år?:confused:

Hmm japp de har ja för mig :p
Men de nya bestämmelserna för iår är att om du har en C- eller D-ponny, och är över 18 år, får du starta i avd. B ändå :)

Hmm japp de har ja för mig :p
Men de nya bestämmelserna för iår är att om du har en C- eller D-ponny, och är över 18 år, får du starta i avd. B ändå :)

är det sant?? om ponnyn är över 6 år??? isf är det ju helt fantastiskt!!!!!

ja, i avd. B :) Och då om det är en C eller D ponny :p

synd att det inte va b-ponny oxå... men shit va kul!!!! då har man ju en chans fortfarande, jag som sörjer att jag precis blivit för gammal :p WEI!

haha ja precis :)
jo det borde ju vara b-ponnyer oxå tycker man, men tydligen inte :smirk: :D

men ändå.... så himla kul, jag kommer aldrig kunna släppa mina ponnyer nämligen :p´iofs e ju russen bäst, men man får va glad för dom andra :)
så d e verkligen en ändring i TR på detta??

jo, såg det sen... lite slow :p men så underbart :D det gjorde verkligen min dag måste jag säga :p

jo, såg det sen... lite slow :p men så underbart :D det gjorde verkligen min dag måste jag säga :p

Visst är det trevligt :) Hoppas dock att de med riktiga pärlor till ponnyer inte sitter och håller på dem utan låter ponnyerna tävla "på riktigt" med ungdomar...

nee, det vore väldigt synd... men folk som jag, som har tillgång till en häst som e lite, ehum, speciell, tycker det är kul om ma nkan komma ut lite ibland, eftersom det inte är helt lätt att ens ta sig så långt... hann inte med så mkt tävlingar med henne, så jag är väldigt ledsen över att inte kunna fortsätta när jag på intet sätt är för stor... så nu har jag ju fortfarande chansen!!! :D hon hoppar så bra ju :p

nee, det vore väldigt synd... men folk som jag, som har tillgång till en häst som e lite, ehum, speciell, tycker det är kul om ma nkan komma ut lite ibland, eftersom det inte är helt lätt att ens ta sig så långt... hann inte med så mkt tävlingar med henne, så jag är väldigt ledsen över att inte kunna fortsätta när jag på intet sätt är för stor... så nu har jag ju fortfarande chansen!!! :D hon hoppar så bra ju :p

Då så, bara att önska lycka till då :)

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Fiorano
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Tävling vilken färg är det på prisrosetterna på en clear round? är det fof blå/vit eller har de ändrat för såg någon som sa det:confused:
Svar
1
· Visningar
1 418
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka