clear round i LD?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare coletessan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 281
C

coletessan

fick höra i stallet igår att det bara skulle vara clear round i LD framöver, någon som vet? om, är det både på ponny och stor häst då?

/T

Sv: clear round i LD?

Det är ingen generell ändring (dvs ingen ändring i TR) så det måste vara något din klubb har bestämt ska gälla på era klubbtävlingar.
Du måste fråga klubben om det gäller både ponny och häst.

okej, nä dom i stallet sa att de va ändrat på lokala tävlingar.. men dom yrar bara då =)

/T

det finns ingen regel i TR som säger att det är så...

Däremot (iallafall på tälingar i Örebro Distriktet) brukar LD/90 (eller den lägsta klassen på regional..) alltid vara Clear Round bed.

i gävleborg går alla LD/0,90m i bed clear round, men det är upp till distriktet att bestämma.

de har jag oxå märkt .. alla LD klasser är numera bed Clearround... hm...

i sthlm brukar 0.90 inte vara CL. har nog aldrig sett de faktiskt.....

Utom i älvklarleby, där de brukar ha tävling i LD :bow:
Det tycker jag verkar jätteovanligt, men det är toppen ju!

ska tävla A:0/A:0 på söndag i LD faktiskt, ska bli kul!
men annars är 0,90 oftast CR och ibland 1,00 på regional.

Liknande trådar

Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 350
Senast: Araminta
·
Ekonomi & Juridik Hej! Idag på morgonen (runt 9) var jag i hagen hos hästarna där ligger en stor lada längs sidan och bakom den våra grannars hus... 2
Svar
24
· Visningar
2 241
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 408
Senast: Ceta
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 098
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka