Christmas Whippets

hastflicka

Trådstartare
:D

11303505704_a88a046c14.jpg

Sv: Christmas Whippets

Alltså en bekant till mig var lite inne på att sticka en sån mössa till sin hund.
No, no, no, no no!

Fniss, vad dom var söta :)

OT

På en utställning vann jag en stickad pullover för illrar. Tänk dig en raggsocka med fyra hål i där benen ska sticka ut. Tänkte att jag får väl prova den på illern Mathilda. Sagt och gjort.....trär på pullover på en något förgrymmad Mathilda....sätter ner henne på golvet......där välter hon då tror att hon inte kan gå.....gör ett nytt försök med samma resultat och en iller som vandrar ur pullover och gömmer sig längst in bakom soffan :) Jag var inte populär på flera dagar efter det :)

Visst ar dom sota?:D
Jag skulle garna ha velat ha en sadan till Miss Mandy ... inte for att hon skulle ha varit mer road an nagon av Wippetsarna, men liksom dem ar hon for "nice" att slita av sig om matte sager att den ska vara pa.:p

Såna skulle mina dp behövt då dom lätt blir lite frusna längst ut på örontipparna vintertid.

Bröderna hade passat SÅ bra i dessa! Fridolf kombinerat med en röd lysdiod på nosen:love:

Visst är de söta (även om den till vänster inte är en whippet)! :D En bekant har fått en stickad renmössa till sin grey.

Visst är de söta (även om den till vänster inte är en whippet)! :D En bekant har fått en stickad renmössa till sin grey.

Den till höger är inte heller en whippet, det är en azawakh :D

Min whippet har en egen mössa som en vän till familjen stickat. Väldigt riskabel att bära på lure coursingprov dock (simulerad harjakt för vinthundar)...

1467381_10151760992395588_274456945_n.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
694
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 356
Senast: ufot
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 032
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka