Chokladblomma

Ajda

Trådstartare
Jag har tagit in min chokladblomma och väckt den. Den växer så det knakar, långa skott som kommer.
Min fråga är om den ska klippas? När jag köpte den i somras var ju allt grönt ganska kort och kompakt och stjälkarna med blommor långa. Så verkar den inte alls växa nu.

Men då borde den fått för mycket ljus? Den har ju höga skott som kom nu när jag ställde den i ett fönster med relativt mycket sol.
Njae?

Det är få soltimmar och solen är inte så stark än. Testa att fylla på solljuset med en lampa på tidiga mornar och sena eftermiddagar?
Det är få solälskare som får tillräckligt med sol vid den här tiden. Vi har varma bostäder och lite sol. Så värmen gör att den tror det är sommar och söker efter ljuset.

Njae?

Det är få soltimmar och solen är inte så stark än. Testa att fylla på solljuset med en lampa på tidiga mornar och sena eftermiddagar?
Det är få solälskare som får tillräckligt med sol vid den här tiden. Vi har varma bostäder och lite sol. Så värmen gör att den tror det är sommar och söker efter ljuset.

Ah så kan det ju vara!
Men ska jag klippa ner skotten, eller låta dem va?

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
474
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
421
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar